در رختخواب مطالعه نکنید

۰۱م آذر ،

مطالعه در رختخواب سبب اختلال در گردش خون، خواب و ضعف استخوانی می گردد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی بسیاری از جوانان از مشکلات اختلال خواب، گردش خون و ضعف استخوانی رنج می برند.

بررسی های انجام شده توسط شرکت نرم افزاری کالیفرنیا بر روی بیش از هزار مورد نشان می دهد که اشخاصی که کارهای اداریشان را در خانه و در رختخواب و با استفاده از تلفن همراه انجام می دهند و میزان آن بیش از ۱۰ ساعت در هفته می گردد از اختلالات خواب رنج می برند.

علاوه بر این موسسه، روزنامه وال استریت ژورنال نیز که درصد کار جوانان در شهر نیویورک را بررسی کرده به این نتیجه رسیده است که ۸۰ درصد این جوانان کارهای اداری خود را در بستر و با استفاده از کامپیوتر انجام می دهند، همچنین این بررسی ها نشان داد  که بیش از ۱۶ درصد اشخاص در سراسر جهان نیز با گسترش استفاده از کامپیوتر، اینترنت و تلفن همراه از همین مشکلات رنج می برند.

مطالعات انجام شده در دانشگاه میشگان و در مرکز آرگونومی این دانشگاه نشان می دهد که حدالمقدور از انجام کارهای اداری در رختخواب باید اجتناب ورزید و در صورت ضرورت با استفاده از یک کوسن با یک بالشت ستون فقرات را با زاویه تکیه ای ۱۵ درجه قرار داده و با پشتیبانی آرنج و مچ به مدت حداکثر یک ساعت را به انجام کار بپردازند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.