در روز تاریخی نماز جمعه تهران چه گذشت؟

۰۵م اسفند ،

مهمترین خاطره من از نمازجمعه، همان نمازجمعه معروف تهران است که مورد تهدید حمله هوایی دشمن بعثی قرار گرفت.


وزیر ارشاد در گفتگویی به بیان خاطره‌ای جالب از نماز جمعه تهران در دوران دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،‌ جهان در ادامه نوشت: سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با آدینه در پاسخ به سئوالی در مورد مهمترین خاطره خود از نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت:

 خدا رحمت کند آیت الله جمی(ره) را که قبل از شکست حصر آبادان با وجود محاصره توسط دشمن نمازجمعه را برگزار می‌نمود.

اما مهمترین خاطره من از نمازجمعه، همان نمازجمعه معروف تهران است که مورد تهدید حمله هوایی دشمن بعثی قرار گرفت. آن روز صدای هواپیمای دشمن با صدای شلیک ضد هوایی‌ها فضای پر التهابی را به وجود آورده بود. در این حین انفجاری نیز در بین نمازگزاران صورت گرفت که همگی فکر می‌کردیم صدای انفجار از شلیک موشک هواپیما به سوی نمازگزاران بوده است. درحالی که متوجه شدیم آن صدا از انفجار بمب توسط منافقین در بین نمازگزاران تهرانی بود. بلافاصله بعد از شنیدن صدای بمب مردم وحشت زده شدند اما با این وجود مردم آغاز به شعار دادن علیه دشمنان و منافقین کردند. در آن موقع من کسی را ملاحظه نکردم که نماز را ترک کند و همه مصمم و استوار ایستاده بودند. یک وقفه کوتاهی بوجود آمد بلافاصله مقام معظم رهبری سخنرانی خودشان را ادامه دادند و این سبب شد که مردم دلگرم شدند.

در آن موقع نمازگزاران هنگامی که خطیب را باصلابت و شجاعت دیدند که خطبه را ادامه می‌دهد، با استواری و صلابت به سخنان ایشان گوش جان سپردند. آن روز یک روز تاریخی بود، در آن روز تعدادی از نمازگزاران مجروح و شهید شدند. حتی امام(ره) آن مسئله را دنبال می‌کردند و یکی از نوه‌های ایشان در این نمازجمعه باوجود بارداری شرکت کرده بودند که امام راحل به نوه‌اش فرمودند که از این روحیه شما خوشم آمد که با چنین شرایطی در نمازجمعه مثل تمام مردم شرکت کرده بودید.

البته بنده در بسیار از نمازهای جمعه در شهرها و جاهای مختلف شرکت داشته و حتی در نمازجمعه خارج از کشور نیز شرکت نموده‌ام و سخنرانی هم داشته‌ام که همه این موارد به نوبه خود خاطرات زیبایی می‌باشد. اما این خاطره فراموش نمی شود چرا که بیانگر روح پایداری و استقامت مردم و شجاعت رهبری در آن نهفته بود.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.