در زمان احمدی نژاد هیچ مذاکره ای با ایران نداشتیم

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2012/10/488669f119eb427334aa5dbc09593e52.jpg

ژرار آرو سفیر فرانسه در امریکا مدعی شد که در زمان احمدی نژاد عملا مذاکره ای بین ایران و پنج بعلاوه یک صورت نمی گرفته است.

آرو اظهار داشت: مذاکرات هسته ای بین سه کشور اروپایی و ایرانی ها در پاییز سال ۲۰۰۳ منجر به تلعیق برنامه غنی سازی شد. برخی می گویند ما فرصتی مناسب را در آن زمان از دست دادیم. من نمی دانم، مورخان باید در این زمینه صحبت کنند.

وی افزود: زمانیکه احمدی نژاد رئیس جمهور شد، مذاکرات متوقف شد و من می توانم بگویم که بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ هیچ مذاکره ای صورت نگرفت.

سفیر فرانسه در آمریکا اضافه کرد: من به عنوان مذاکره کننده هسته ای فرانسه بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹، چندین بار با ایرانی ها دیدار کردم.

وی مدعی شد: در آن سال ها ایرانی ها هرگز وارد مذاکره نشدند.

آرو گفت: مذاکرات با ایران اینگونه بود، ساعت نخست به کوروش کبیر اختصاص داشت، ساعت دوم به مصدق، و ساعت سوم به حقوق مردم ایران. این یک واقعیت است.

سفیر فرانسه در آمریکا افزود: در سال ۲۰۰۶، امریکایی ها، روس ها و چینی ها به محلق شدند و سپس نخستین قطعنامه علیه ایران با درخواست توقف غنی سازی صادر شد، اما ایرانی ها به آن تن ندادند. این خیلی مهم بود که روس ها و چینی ها با ما بودند.

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. محسن قادری:

    حتما این آقا اون موقع خواب تشریف داشتن چون باید یادشون باشه آقای احمدی نژاد به هیچ عنوان بهشون باج نمی داد و غنی سازی رو تا ۲۰ درصد بالا برده بود و تعداد سانتریفیوژ ها هم تا ۲۴۰۰۰ عدد افزایش پیدا کرده بود اگه آاقی احمدی نژاد حاضر به باج دادن بود اینها با یک دهم خواسته ای که آلان از این دولت دارند اگه دولت آقای احمدی نژاد قبول میکردحاضر بودند کل تحریم را یکجا و یکشبه بردارند حالا این آقا چی بلغور میکنه ما که متوجه نشدیم حتما آلزایمر گرفته ولی خوب یادشه که روسیه و چین برای چاپیدن هر چه بیشتر ایران گاهی به نعل میزدند و گاهی به میخ چون واقعا اقتصاد چینی ها و روسها به دلار های ایران وابسته هستش و خواهد بود مخصوصا چینی ها با کالاهای بنجول و درجه هشتمشون به ایران پدر اقتصاد و تولید مارا در آوردند

  2. اذین:

    عععع احمدی نژاد
    یادش بخیر چقد مردخوبی بود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.