در زمـسـتـان کـرم ضـدآفـتـاب مـی زنـیـد؟

یک متخصص پوست معتقد است: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصل زمستان ضروری تر است.
 

دکتر حسین کاووسی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با اشاره به اینکه استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصل زمستان ضروری است، افزود: برخلاف تصورعمومی در مورد اینکه در فصل زمستان نیازی به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نیست، باید گفت لزوم استفاده از این کرم ها در هوای ابری زمستان بیشتر است، چرا که تاثیر اشعه مضر آفتاب (ماوراء بنفش) در هوای ابری بیشتر می‌باشد.

وی افزود: در صورتی که در فصل زمستان برف بر روی زمین وجود داشته باشد مقادیر زیادی از این اشعه مضر را منعکس می کند، تا آنجا که اثرات مضر آن حتی بیشتر از زمان تابش مستقیم نور آفتاب است.

کاووسی با تاکید بر استفاده از کرم‌های ضد افتاب در فصل زمستان، ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل زمستان و در هوای سرد رطوبت هوا به میزان چشمگیری کاهش می یابد، توصیه می شود افراد از کرم های ضد آفتاب با اثر نرم کنندگی استفاده کنند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: توصیه می شود افراد در فصل زمستان نیز نیم ساعت قبل از خروج از منزل از ضدآفتاب های مناسب پوست خود استفاده کنند.

کاووسی کرم های ضد آفتاب با SPF30 را مناسب ارزیابی کرد و اظهار کرد: توصیه می شود همه گروه‌های سنی در همه فصل‌های سال جهت حفاظت از پوست خود از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

وی در ادامه در مورد ویژگی‌های ضد آفتاب خوب گفت: ضد آفتاب خوب ضد آفتابی است که در فرد حساسیت ایجاد نکند و متناسب با ویژگی‌های پوستی او انتخاب شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.