در زندان‌های رژیم صهیونیستی چه می‌گذرد؟

۲۷خردادماه،

گزارش‌ها از زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل حاکی از آن است که این زندان‌ها مملو از فلسطینیانی است که به جرم دفاع از سرزمینشان، تحت شدیدترین شکنجه‌های روانی و فیزیکی قرار دارند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از معدود رژیم‌هایی که شکنجه در زندان‌ها را به عنوان قانون به تصویب رسانده است، پس از دستگیری معترضان فلسطینی آنان را بدون محاکمه و به اتهام اقدامات تروریستی زندانی می‌کند و تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار می‌دهد.

بنابر گزارش‌ها، تعداد زندانیان فلسطینی تا ماه آوریل سال ۲۰۲۴، به ۴۷۰۰ می‌رسید که از این میان ۱۶۹ نفر آنان بدون محاکمه در زندان به سر می‌برند.

گرچه بیشتر زندانیان مردانی از کرانه باختری و نوار غزه می باشند، اما شمار کودکان و زنان در زندان‌های اسرائیل جنایتکار کم نیست.

گزارش‌های دلخراشی از نحوه شکنجه زنان، کودکان و مردان فلسطینی هر از گاهی منتشر می‌شود که دل سنگ را نیز به درد می‌آورد.

کودکان دستگیر شده بدون حضور والدین و وکیلی که از آن‌ها حمایت کند، محاکمه و مجازات می‌شوند.

انجمن اسرای فلسطینی دیروز، ۲۶ خرداد، اعلام کرد: وضعیت شماری از اسرای فلسطینی در زندان رامون به دلیل عدم مراقبت پزشکی وخیم است.

بسیاری از اسرا بر اثر شکنجه‌ به بیماری‌های گوناگونی مبتلا می‌شوند اما بدون دسترسی به امکان درمان، علاوه بر همه مشکلات موجود با دردهای بیماری نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

خانواده «ثائر حلاحله» دیروز از سازمان‌های حقوق بشر خواستند برای نجات جان این اسیر فلسطینی تلاش کنند.

ثائر حلاحله، اسیر ۳۴ ساله شهر الخلیل، که از بیماری شدید کبد رنج می‌برد، از دریافت هرگونه مراقبت پزشکی محروم است. وی پس از مداوای دندانش در زندان، به دلیل استفاده از وسایل آلوده به این بیماری دچار شده است.

همچنین شماری از اسرای فلسطینی از دیدن خانواده‌های خود نیز محروم می باشند.

انجمن اسرای فلسطینی نیز رمضان سال قبل اعلام کرد: اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل در طول ماه رمضان مورد بدرفتاری و شکنجه قرار گرفته و از خواب محروم بوده‌اند و حتی آب و غذا برای باز کردن روزه در اختیار آن‌ها قرار داده نمی‌شد.

این‌ها نمونه‌هایی از جنایاتی است که در زندان‌های اشغالگران علیه بومیان سرزمین‌های اشغالی به دلیل اعتراض به اشغال بیش از ۹۲ درصد سرزمینشان اعمال می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.