در سالروز شهادت امام صادق مشهد مقدس غرق در عزا و ماتم است

به گزارش خبرنگار ایرنا به همین مناست جای جای مشهد الرضا (ع) و از جمله صحن و سراهای حرم مطهر رضوی حال و هوای خاصی دارد و یکپارچه سیاه پوش و مملو از خیل عظیم زائران و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است آنان که با چشمانی گریان آمده اند تا ضمن زیارت آن امام همام سالروز شهادت جد بزرگوارشان را به ایشان تسلیت گویند.

در سالروز شهادت امام صادق (ع) بیرقهای سیاه بر سر درب مساجد، حسینیه ها، تکایا، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، حوزه های علمیه ، مدارس و ادارات و به خصوص صحن و سراهای حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) نصب شده است.

مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) که از چند روز گذشته در حرم مطهر امام رضا (ع) آغاز شده با شکوه و معنویت خاصی در شب شهادت آن حضرت با حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در جریان است و مداحان و سخنرانان در بیان فضیلت های آن امام همام به مداحی و سخنرانی می پردازند.

برخی از جوانان نیز با برپایی ایستگاههای صلواتی در معابر عمومی و از جمله منتهی به حرم مطهر رضوی و توزیع چای و خرما و سایر نذورات ارادت خود را به اهل بیت و امام صادق (ع) نشان می دهند.

برخی از شهروندان هم بر حسب یک سنت دیرینه با برپایی مجالس روضه خوانی و سینه زنی در منازل خود ارادتشان را به آن حضرت نشان می دهند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی هم گفت:‌ به مناسب سالروز شهادت امام صادق (ع) ویژه برنامه های خاصی در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ˈسید جلال حسینیˈ‌ ادامه داد:‌ مراسم عزاداری ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) از روز یکشنبه، نوزدهم تا پنج‌شنبه، بیست و سوم شهریورماه جاری در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ حجت‌الاسلام عرفان از نوزدهم تا بیست و یکم شهریورماه با موضوع ابعاد سیره امام صادق (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی سخنرانی کردند.

حسینی ادامه داد: روزهای بیست و دوم و بیست و سوم شهریورماه نیز حجت‌الاسلام رئیسی با موضوع آموزه‌هایی از فرمایشات امام صادق (ع) ساعت ۲۰ الی ۲۲ در صحن جامع رضوی سخنرانی خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: در روز شهادت امام ششم شیعیان جهان نیز مراسم ویژه‌ای در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با سخنرانی آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد و حجت الاسلام عبدوس از ساعت ۱۰ الی ۱۳:۳۰ برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقه فرهنگی نشانی از خورشید نیز به مناسبت این ایام ویژه عموم زائران طراحی شده و زائران می‌توانند برای شرکت در این مسابقه به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی حرم مطهر و باجه‌ها و دفاتر راهنمای زائر و رواق دارالهدایه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد:‌ به دیگر این برنامه ها می توان به برگزاری محافل قرآن در جوار عترت همراه با مسابقه شکوه هشتم در عصر این روزها در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد اشاره کرد.ک/۳

۷۴۹۰/۶۵۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.