در سیگاری ها ۳ برابر بیشتر از اشخاص غیر سیگاری است

۲۹م اسفند ،

به گفته یک متخصص گوارش و کبد، اشخاص سیگاری ۲ الی ۳ برابر بیشتر از اشخاص غیر سیگاری در معرض ابتلا به سرطان لوزالمعده می باشند.

دکتر حسینی متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان لوزالمعده به سبب نارسایی کبد، در صورت تشخیص دیرهنگام، در ۸۰ درصد موارد سبب مرگ بیمار می گردد.

وی مصرف سیگار در بروز این عارضه بسیار مهم دانست و افزود: اشخاص سیگاری ۳ برابر بیشتر از غیر سیگاری ها در معرض ابتلا به این بیماری می باشند.

وی به  عوامل دیگر این بیماری اشاره و اضافه کرد: دیابت – مصرف غذاهای پرچرب- سابقه خانوادگی- چاقی و التهاب لوزالمعده از بارزترین علل بروز این نوع سرطان است.

وی با بیان اینکه علائم این سرطان در مراحل اولیه قابل تشخیص نیست تصریح کرد: زمانی که سرطان گسترش یابد علائمی همچون درد در بالای شکم، اسهال، کاهش وزن و اشتها، خستگی، زردی، ادرار تیره، افسردگی، مشکلات کبدی بروز می کند.

وی در مورد درمان سرطان لوزالمعده عنوان کرد: درمان اصلی این سرطان عمل جراحی است اگر تومور بیش از اندازه بزرگ باشد می‌توان با عمل جراحی آنرا برداشت.

همچنین در مواردی که این سرطان پخش شده باشد پزشکان  جهت درمان از شیمی درمانی استفاده می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ترک کردن سیگار در جلوگیری از ابتلا به این بیماری بسیار حائز اهمیت است همچنین پرهیز کردن از مصرف بسیار چربی نیز در این امر نقش بسزایی دارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.