در شتسشو‌ی البسه بیمار دقت نمایید!

۱۴اردیبهشت،

پزشکان به اشخاصی که از بیمار سالمند و ناتوان از حرکت نگهداری می کنند در زمینه شستشوی لوازم بیمار پیشنهاد های جدی دارند تا مانع از بروز انواع بیماری ها و گسترش عفونت در محیط خانه شوند.

به گزارش خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران، حفظ تمیزی و بهداشت لوازم بیمار بستری چنانچه حتی بیماری واگیردار نیز نباشد بسیار اهمیت دارد.

گفتنی است، پوشاک و البسه ی بیمار بستری باید جداگانه از وسایل سایر اعضای خانواده شسته شده و حتما چنانچه زخم یا عفونت وجود دارد با استفاده مواد ضد عفونی کننده، استریل شود، برای به دست آوردن بهترین نتیجه بهتر است در صورت امکان البسه را در مقابل نور خورشید خشک نمود.

بررسی ها نشان می دهد، استفاده از پوشاک و ملحفه سفید برای بیمار بهتر است زیرا آلودگی ها بیشتر نمایان می باشند و می توان سریعتر نسبت به تعویض آن اقدام نمود.

پزشکان پیشنهاد می کنند تا اشخاص چنانچه به صورت دستی البسه ی بیمار را می شویند حتما از دستکش سالم بدون سوراخ یا پوسیدگی استفاده  نمایند و از تماس مستقیم دست با البسه جدا اجتناب کنند بویژه اگر در خود دستشان بریدگی و یا خراش وجود داشته باشد.

پزشکان همچنین به اشخاص پیشنهاد می کنند تا برای مراقبت از بیمار اتاقی را که دارای روشنایی بسیار به واسطه ی تابش خورشید از طریق پنجره است انتخاب کنند و به صورت مداوم هوای اتاق را تعویض نمایند از طریق باز کردن پنجره ها و از مواد ضد عفونی کننده ی هوا برای تهویه آن استفاده کنند./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.