در شستشو و نگهداری ظروف مسی دقت کنیم

۲۹خردادماه،

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت نیشابورگفت:مقادیر اندک مس برای سلامتی مفید است، ولی مقادیر بسیار آن می تواند مسمومیت زا باشد وبه ناراحتی‌های کبدی منجر می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران  مهندس معروفی، در نیشابور گفت:  عزیزانی که از ظروف مسی جهت پخت وپز استفاده میکنند باید بدانند که ظروف مسی دما را به طور یکنواخت جهت پخت غذا توزیع می کند اما یک مساله خیلی مهم وجود دارد و آنهم این است که مس به غذاهای اسیدی واکنش نشان می دهد و به این خاطر ظروف مسی را معمولا با لایه ای از یک فلز دیگرمثل قلع یا استیل یا نیکل می پوشانند تا از ورود مس به غذا جلوگیری شود.

وی بیان داشت: این لایه در هنگام پخت و پز به مقدار کم در غذا حل می گردد، به خصوص اگر غذاهای اسیدی برای مدت طولانی در این ظروف پخته یا نگهداری شوند، لذا از پختن غذاهای اسیدی در ظروف مسی پوشش داده نشده باید اجتناب کرد.

معروفی اضافه کرد: با خراشیدن یا ساییدن این ظروف در هنگام شست و شو، لایه پوششی محافظ از بین می رود، لذا از خراشیدن این ظروف باید اجتناب نمود و در ظروفی که لایه پوششی آنها از بین رفته نباید پخت و پز کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد مصرف ظروف مسی بدون پوشش اخطار داده است، زیرا این فلز هنگامی که در مقادیر بسیار وارد غذا می گردد سبب تهوع، استفراغ و اسهال می گردد. گفتنی است: در نگهداری و شستشوی ظروف مسی باید دقت لازم را به خرج داد تا از غذایی سالم وبدون عارضه بهره مند شویم .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.