در طی روزه داری مواد غذایی پرکالری مصرف کنید

قابل توجه بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر؛

آن دسته از بیمارانی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند برای پیشگیری از بدتر شدن روند بیماری بهتر است مواد غذایی پرکالری مصرف کنند.

دکتر محمود اسحاق حسینی متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، افزود: بیماری سندرم روده تحریک پذیر ۳ دوره دارد یک دوره بیماران ممکن است فقط یبوست داشته باشند که این دسته از بیماران ممکن است با روزه داری بیماری آنها بدتر شود و میزان یبوست آنها را بیشتر می کند این دسته افراد چنانچه مایل به روزه داری باشند بهتر است بین وعده های افطار و وعده های سحر آب فراوان و میوه جات زیادی مصرف کنند تا با جایگزینی فیبر مورد نیاز کمتر دچار مشکل شوند.
 
وی گفت: نوع دوم بیمارانی است که دچار اسهال هستند که اتفاقا روزه داری باعث بهبود روند بیماری آنها می شود البته به شرطی که پرخوری نکنند.
 
دکتر حسینی در خصوص آن دسته از بیمارانی که سندرم روده تحریک پذیر آنها سیکل متناوب دارد تصریح کرد: آن دسته از بیمارانی که نوع بیماری آن ها سیکل متناوب دارد به دلیل این که دستگاه گوارش آنها ۱۶ ساعت بدون فعالیت است در حین روزه داری وضعیت آنها ممکن است بهتر شود به شرط این که از خوردن مواد غذایی که نفخ می آورد خودداری کنند .کلاً بیمارانی که دچار سندرم روده تحریک پذیر هستند بهتر است برای روزه داری و پیشگیری از بدتر شدن روند بیماری مواد غذایی پرکالری مصرف کنند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.