در فتنه ۸۸ شاهد ضربه اساتید سکولار به پیکره نظام بودیم

نماینده بسیج دانشجویی استان تهران در مشهد گفت: در فتنه۸۸ شاهد حضور اساتید سکولار که ضربه سهمگینی به پیکره نظام وارد کرده و همراه با نفاق شدند، بودیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران مجتبی ثابتی نماینده بسیج دانشجویی استان تهران در جمع دانشجویان بسیجی در مشهد با اشاره به مبارزه با اساتید ضد انقلاب و سکولار گفت: در فتنه۸۸ حضور اساتید سکولار که ضربه سهمگینی به پیکره نظام زده که همراه با نفاق شدند را مشاهده کردیم.

ثابتی عنوان نماینده بسیج دانشجویی از وزیر علوم که در جمع دانشجویان بسیجی حاضر شده بود سؤالاتی مطرح کرد: در انتخابات ۸۸ شاهد حضور اساتید سکولار که ضربه سهمگینی به پیکره نظام وارد کرده و در فتنه ۸۸ همراه با نفاق شدند بودیم، آیا دانشگاه نباید از حضور اساتید غیر انقلابی جلوگیری کند؟

وی طی سؤال دیگری از وزیر علوم مبنی بر اینکه دانشگاه باید از عقبه ایدئولوژیک انقلاب مانندآیت‌الله مصباح، شهید مطهری استفاده کند آیا باید تنها به مسائل نظری در این زمینه اکتفا کند؟

این عضو شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه برخی مسئولان استان‌ها نسبت به عزل و نصب مدیران دانشگاه‌ها نفوذ دارند پرسش دیگری مطرح کردند که آیا نباید اصل تفکیک قوا و کمدیریت صحیح نسبت به این امر انجام شود؟

در پرسش پایانی با اشاره به نگاه امنیتی به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی گفت: نگاه امنیتی متغایر با اصل کرسی‌های ازاد اندیشی بوده و باید با آن برخورد جدی شود.

 کامران دانشجو در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد، حاضر شد و به مطالبات دانشجویان پاسخ داد و این نشست را از بهترین نشست‌های دانشجویی دانست.

دانشجو در پاسخ به سؤالات مطرح شده اظهار داشت: در پیکره آموزش عالی عناصری هستند که منویات نظام را دنبال نمی‌کنند، اما قالب پیکره آموزشی کشور در مسیر انقلاب و منویات نظام حرکت می‌کند.

وزیر علوم با بیان اینکه وظیفه ما این است که حرکت در مسیر انقلاب و برآیند آن را در راستای اهداف انقلاب تنظیم کنیم، بیان داشت: امروز باید واقعیت‌ها را ببینیم و آرمان‌ها را فراموش نکنیم نباید تصور کنیم که همین الان می‌توان واقعیت‌‌ها را عوض کرد.

دانشجو تصریح کرد: دانشگاه در زمانی ایجاد شد که اوج غرب‌ستایی بود و ظاهر و باطن آن عینا از خارج کپی‌برداری شده بود، این مشکل اصلی ماست و باید قائل بشویم که مشکل امروز دانشگاه‌ها ریشه‌ای است.

دانشجو با بیان اینکه واقعیت دانشگا‌ه‌ها این گونه مسائل است و نباید تصور کنیم که وزیر علوم نشسته است و به راحتی می‌تواند اساتید را بیرون کند، تصریح کرد: به طور نمونه استادی را داشتیم که ۴۰ سال با مدرک کارشناسی و نمره پژوهشی صفر در بهترین قسمت دانشگاه حضور داشت، وقتی این فرد را بازنشسته می‌کنیم در شورای انقلاب فرهنگی اعتراض می‌کند، بگذارید؛ مسئولیت من تمام شود آن وقت درد و دلم را باز می‌کنم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره مجدد به دوران هشت ساله اصلاحات گفت: در آن زمان هر کسی می‌خواست وارد دانشگاه می‌شد و از ذره‌بین نگاه جناحی عبور می‌کرد؛ اما من اساتیدی را که نمره لازم برای ارتقا را داشته‌اند را هم قبول کردم و جلوی مخالفت با ارتقای آنها را گرفته‌ام.

وزیر علوم انقلاب را یک امر مستمر دانست و افزود: این نظام محصول انقلاب است و اگر قرار است نظام بماند انقلابی‌گری هم باید بماند، این دولت مستحق نقد است حتی نقد تند؛ اما رهبری گفته‌اند گفتمان انقلاب را همین دولت احیا کرده است.

دانشجو در خصوص نحوه گزینش روسای دانشگاه‌ها بیان داشت: مدیران و روسای دانشگاه‌ها را خودم انتخاب می‌کنم چه اشتباه باشد و چه درست، مسئولیت اشتباهم را بر عهده می‌گیرم و از آنها هم کار می‌خواهم؛ اما این به این معنی نیست که مشورت نکنم، اگر با نماینده مجلس یک شهر در این مورد مشورت نکنم با چه کسی باید مشورت کنم.

وی در خصوص استفاده از دانشجویان در امور فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: بسیج یک فرهنگ است، فرهنگ تلاش و ایثار همه کسانی که در این فرهنگ فعالیت می‌کنند بسیجی‌اند و تنها داشتن کارت بسیجی ملاک نیست، دانشجویان باید بدانند همانند دوران دفاع مقدس باید در خط مقدم باشند.

وزیر علوم خطاب به دانشجویان گفت: دانشجویان بسیجی هم باید قانون‌مدار باشند اگر ضوابط و مقررات ایراد دارد دنبال تغییر آن بروند اینکه بخواهند دانشگاه‌ها را در مقابل دولت قرار بدهند حیله دشمن است.

وی در پاسخ به درخواست مطرح شده از سوی نماینده بسیج دانشجویی استان تهران مبنی بر وجود یک دانشگاه دخترانه در هر استان، با بیان اینکه بعد از ۳۳ سال تلاش کرده‌ایم که در هر استان حداقل یک دانشگاه دخترانه داشته باشیم، ادامه داد: در جلسه‌ای به بسیج اساتید گفتم شما ۱۱ هزار نفرید آیا ۱۱۰۰ مقاله در این مورد داده‌اید؟ در حالی که بعضی از افراد ۱۰ تا مقاله علیه ما می‌نویسند آیا شما نامه نوشته‌اید و جواب اینگونه افراد را داده‌‌اید؟

وزیر علوم در پایان در رابطه با کرسی‌های آزاداندیشی خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم نگاه امنیتی در موضوع کرسی‌های آزاداندیشی نباشد؛ اما باور کنید حل این مسئله سخت بوده و با موانعی مواجه است،  ما معتقد هستیم کرسی آزاداندیشی فرصت است نه تهدید.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.