در فرآیند جهانی شدن باید به طور صحیح و موثر ایفای نقش نماییم

۲۶ام بهمن ،

رئیس گروه فرهنگ و ارتباطات مرکز ملی جهانی شدن گفت: مسئله فرهنگ و جهانی شدن یک فرایند است و اگر کشورها بتوانند خود را با این فرایند منطبق کنند طبیعی است که در این مسئله می‌توانند از سهم بیشتری برخوردار شوند و اگر از این روند فاصله بگیرند خسارت بیشتری متحمل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران اسماعیل کاووسی رئیس گروه فرهنگ و ارتباطات مرکز ملی جهانی شدن با اشاره به برگزاری سمینار دو روزه این مرکز و اهداف برگزاری آن اظهار داشت:‌ این همایش با هدف نزدیک‌ کردن کشورهای آسیایی با رویکرد فرهنگی برگزار می‌شود؛ به این صورت که در منطقه آسیا به بررسی این مسئله می‌پردازیم که چه ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند در راستای جهانی شدن به ما کمک کند.

وی افزود: مسئله فرهنگ و جهانی شدن یک فرایند است و اگر کشورها بتوانند خود را با این فرایند منطبق کنند طبیعی است که در این مسئله می‌توانند از سهم بیشتری برخوردار شوند و اگر از این روند فاصله بگیرند خسارت بیشتری متحمل خواهند شد.

کاووسی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این اجلاس‌ها در راستای نظریه علمی است که رابطه منطقه‌گرایی با جهان‌گرایی چیست و یا اینکه آیا منطقه‌گرایی مانع رسیدن به جهانی شدن است؟ به طور معمول می‌توان از ظرفیت‌های موجود در منطقه‌گرایی به عنوان یک پل استفاده کرد تا در فرایند جهانی شدن بتوانیم به طور صحیح  و موثر ایفای نقش نماییم.

رئیس گروه فرهنگ و ارتباطات مرکز ملی جهانی شدن در پایان خاطرنشان کرد:‌این مسئله مبرهن است که اگر ایران بتواند در برگزاری اجلاس‌های منطقه‌ای توفیقات بیشتری را کسب کند به همان میزان در آینده می‌توانیم در صحنه‌های جهانی حضور گسترده‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.