در محضربزرگان/ هدف نهضت سیدالشهدا(ع)

۰۷م آذر ،

در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی‌شود و در واقع راه میان‌بری است به سوی خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانهممتازنیوز،

استاد فاطمی نیا دربارهٔ هدف نهضت سیدالشهدا(ع) فرمودند: «در زیارت اربعین این جمله هست که: و بذل مهجه فیک. [یعنی] خدایا! امام حسین(ع) مهجه خود را در راه تو داد. مهجه چیست؟ در لغت می گوید: المهجه الروح،[یعنی] مهجه یعنی روح. باز در لغت است [که] المهجه دم القلب [یعنی] مهجه یعنی خون قلب، خدایا امام حسین(ع) خون دلش را و جان و روحش را در راه تو فانی کرد: لیستنقذ عبادک من الجهاله، [یعنی] برای این که بندگان تو را از نادانی بیرون بیاورد.
اصلاً فلسفه قیام و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) جهل زدایی است… تمام جهالت ها و نادانی ها نماینده یزید است. تمام علم ها، دانش ها، بصیرت ها، روشن بودن ها و فهمیده بودن ها، نماینده امام حسین(ع) است. شما هر جای عالم را بنگرید که بویی از انسانیت و فهم و دانش برده باشند و پای تمدن به آن جا رسیده باشد، [در آن جا] نام حضرت به عظمت برده می شود و از آن حضرت با تکریم و تعظیم و به عنوان سرور آزادگان و جوانمردان یاد می شود.»
«نکته ها از گفته ها» دفتر اول-ص۲۷


برای ملاحظه مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.