در مرزها مشکل امنیتی خاصی نداریم / افزایش ۹۷ درصدی کشفیات «گراس» در کشور

۲۸ آبان ،

Multimedia_pics_1388_2_photo_6661.jpg

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اعلام افزایش ۹۷ درصدی کشفیات گراس در کشور گفت: برخورد با قاچاقچیان و مبارزه با ورود موادمخدر به کشور در اولویت مرزبانی قرار دارد.

سردار احمد گراوند در گفت‌وگو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ایران حاوی ۸۷۵۵ کیلومتر مرز با کشورهای همسایه است، گفت: وضعیت انسداد بودجه به اختصاص اعتبارات بستگی دارد.

وی با بیان اینکه امروزه در مرزهای شرق و شمال‌غربی از جمله آذربایجان‌غربی، کردستان، سیستان و بلوچستان، خراسان‌رضوی و جنوبی اقدامات موثری در بحث انسداد مرز صورت گرفته است، گفت: انسداد مرز سبب افزایش اشرافیت بر مرزها شده است، به گونه‌ای که امروزه در مرزها از منظر امنیتی مشکل خاصی نداریم و گاهی اشخاص شرور و اتباع غیرقانونی به صورت غیرقانونی سعی در ورود به کشور را دارند که با تلاش مرزبانان با آنان برخورد می‌شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا در مورد وضعیت انسداد مرز کردستان، گفت: احداث برجک‌ها در دستور کار قرار دارد، اما پاسگاه‌ها احداث شده است.

گراوند با بیان اینکه امروزه خلاءخاصی در مرز کردستان نداریم، گفت: تمام واحدها در مرز مستقر شده‌اند و حتی در مکان‌هایی سیم‌های خاردار نصب شده است، اما باید توجه داشته باشیم که انسداد مرز به اعتبارات بستگی دارد.

وی در مورد سبب اینکه یگان مرزبانی رتبه اول کشفیات موادمخدر را به خود اختصاص داد، گفت: از آنجایی که عمده موادمخدر از مرزهای کشور وارد می‌شود و مرزبانان در مرزها مستقر می باشند، بیشتر این مواد توسط مرزبانان کشف می‌شود.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه مرزبانی در کشف انواع موادمخدر از جمله تریاک، مرفین، هروئین و … ۱۶ درصد افزایش کشف داشته است، گفت: از ابتدای سال جاری نیز شاهد افزایش ۹۷ درصدی «گراس» در کشور بوده‌ایم.

گراوند با اشاره به کشف ۲۵ تن گراس در مرزهای غرب کشور، گفت: برخورد با قاچاقچیان و همچنین کشف موادمخدر و جلوگیری از ورود آن به کشور، یکی از اولویت‌های مرزبانی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.