در مسمومیت ها از آنتی بیوتیک استفاده نکنید!

۱۱خردادماه،
ممتاز نیوز : دکتر ابراهیمی، متخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:   با گرم شدن هوا مسمومیت غذایی شیوع بیشتری دارد که عمده این بیماری ها مربوط به سبزیجات و میوه جات می  باشد.

 ۷۰ درصد بیماری های عفونی از طریق غذا به خصوص سبزیجات و میوه جاتی که خوب استریل نشده اند به وجود می آید بنابراین رعایت مسائل بهداشتی ضروری است همچنین در مسافرت ها استفاده از یخ هایی که بین شهرها می فروشند اجتناب نماید.

وی افزود: شایع ترین سبب  اسهال مسافرتی به سبب استفاده از یخ ها، رستورانهای بین شهری، مصرف سبزیجات و سالاد در این مکان هاست.

 این متخصص در ادامه بیان کرد: در خصوص استفاده از  کنسروها به این  نکته توجه شود که حتی یک ربع کنسرو جوشانده شود.

 وی متمرکز شد: در هنگام شستشوی سبزیجات  حتما از  مواد کلریزه استفاده کنید یا در صورت گسترش نبودن این ماده از مایع ظرفشویی استفاده شود چنانچه میوه ها و سبزیجات خوب ضد عفونی نشوند ممکن است آغشته به انگل باشند که منجر به آسیب ریه و کبد می گردد.

وی در ادامه گفت:  این مسمومیت ها واگیر دار نمی باشند ولی اگر چند نفر از آن ماده غذایی استفاده  کرده باشند ممکن است همگی مسموم شوند.

 مسمومیت ها در سه گروه خطر بیشتری دارند، کودکان، خانم های بارداری، اشخاص مسن مهمترین خطر مسمومیت ها، اسهال همراه است از  دست دادن سدیم، پتاسیم  آب است.

از پیشنهاد های این متخصص که در مسمومیت های  معمولی به هیچ وجه از آنتی بیوتیک ها استفاده نشود.

مصرف محلول و همچنین آشامیدن آب فراوان می باشد و در موارد بسیار نادر از سرم تراپی به کار برده می گردد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.