در مغز تبهکاران چه می گذرد؟

پژوهشگران با اسکن مغزی مجرمان متهم به ارتکاب قتل، تجاوز و حملات خشونت آمیز به شواهدی دال بر وجود ناهنجاریهای ساختاری در مغز آنها پی بردند.

به گزارشممتازنیوز، گروهی از محققان موسسه روان درمانی لندن اعلام کردند؛ تفاوت در مغز این گونه افراد حتی با دیگر مجرمان دارای اختلالات شخصیت ضد اجتماعی (ASPD) تفاوت دارد.

پروفسور نیگل بلکوود که سرپرستی این تحقیقات را برعهده دارد در این خصوص می گوید: توانایی استفاده از اسکن های مغزی برای شناسایی و تشخیص این گروه از مجرمان برای یافتن راهی برای درمان آنها بسیار حائز اهمیت است.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد بخش خاکستری مغز در مجرمانی که بدون هیچگونه رحم و دلسوزی دست به اقدامات جنایتکارانه نسبت به قربانیان خود می زنند، در قسمت هایی از مغز که مرتبط با درک احساسات دیگران می شود ، کمتر است.

پروفسور بلکوود می گوید درمان های رفتاری موثر بر افراد دارای اختلالات شخصیت ضد اجتماعی ممکن است روی این گونه مجرمان کارایی نداشته باشد.

پروفسور اسی وایدین از محققان دانشکده علوم زبانی و روانشناسی لندن در این خصوص می گوید شواهد زیادی وجود دارد که اهمیت تشخیص افراد جامعه ستیز را با دیگر افراد نشان می دهد.

وی می گوید این یافته های جدید همچنین برای کارشناسان نظام قضایی بسیار حائز اهمیت است چرا که مرتبط دانستن اعمال مجرمان با عملکرد و فعالیت مغزی آنها می تواند تاثیر مهمی بر نحوه قضاوت درباره آنها داشته باشد.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.