در مهمانی ها چگونه غذا می خورید؟

فروردین ۱۴۰۳

اغلب اشخاص در هنگامی که در مهمانی ها قرار می گیرند علاوه بر فراموش کردن رژیم غذایی خود، اغلب در انتخاب نوع و حجم غذایی که باید بخورند نیز دچار اشتباه و سردرگمی می شوند و این می تواند سبب مشکلات سلامتی و شخصیتی برای آنان شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در وهله اول فرد باید متناسب با نوع مزاج خود غذا انتخاب کند اگر اغلب دچار نفخ و یا تورم معده می شود از خوردن غذاهای نفاح و یا غذاهایی که نمی شناسد جدا خودداری کند.

گفتنی است :همین طور میزان غذای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و این بسته به رژیم غذایی، سلایق و خصوصیات ژنتیکی و میزان اشتهای اشخاص است.

بررسی ها نشان می دهند اشخاصی که اراده لازم برای انتخاب غذای خود در مهمانی ها و رستوران ها را ندارند و اغلب اشخاص دیگر و یا دوستان خود پیروی می کنند بسیار در معرض چاقی و اضافه وزن قرار دارند.

پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می کنند؛ تا اشخاص در مهمانی ها و رستوران ها سعی کنند کمتر از حجم غذای عادی خود بخورند تا دچار مشکلات مزاجی و گوارشی نشوند نیز این کار کمک می کند تا چنانچه در اغلب اوقات دیرتر از دیگران غذا را به اتمام می رسانند در این مورد این اتفاق نیفتد و دچار استرس و تنش نشوند.

همین طور از مایعات غیرنفاح استفاده کنند و بعد از غذا مراقب تمیزی دندان های خود باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.