در مورد گشت ارشاد وظیفه قانونی را انجام خواهیم داد/ دستگاه‌های فرهنگی ورود پیدا کنند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

سردار احمدی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در مورد گشت ارشاد به وظیفه قانونی عمل می‌کنیم، گفت: از نظر ما برخورد سلبی خیلی مطلوب نیست ولی حقیقتا برخی اوقات چاره‌ای نداریم و بر همین اساس، دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه وی دیدگاه مثبتی نسبت به عملکرد گشت ارشاد(پلیس امنیت اخلاقی) ندارد، اظهار داشت: گشت ارشاد یک ابزار است و تقدسی هم ندارد، مهم انجام وظیفه قانونی است، ولی باید در روش‌ها عالمانه عمل کنیم.

وی با بیان این‌که در هزاره سوم باید حرفه‌ای‌تر عمل کنیم، افزود: حرف ما این است که ابتکار عمل در این زمینه باید فرهنگی باشد، ولی در جاهایی برخورد انتظامی با متخلفان بدحجابی اجتناب‌ناپذیر است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این‌که روش‌های امنیت اخلاقی باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و بهینه شود، اظهار داشت: از نظر ما برخورد سلبی خیلی مطلوب نیست ولی حقیقتا برخی اوقات چاره‌ای نداریم.

احمدی مقدم تصریح نمود: روی روش‌ها کار خواهیم نمود ولی فکر می‌کنم راه حل اساسی در مبارزه با بدحجابی، ورود دستگاه‌های فرهنگی است؛ وقتی آنها وارد شوند نیروی انتظامی، دیگر برخوردهای سلبی انجام نخواهد داد.

وی انجام برخی کارها از قبیل برخورد با زنان خیابانی و یا مردهای مزاحم نوامیس را نیازمند برخوردی جدی دانست و خاطرنشان نمود: نیروی انتظامی، امین مردم جامعه است و دوست نداریم حتی در کوچک‌ترین مورد هم دلخوری از این نهاد مقدس بوجود آید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.