در موضوع شناورهای تندرو در دنیا مدعی هستیم

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز(یکشنبه) در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی شناورهای تندرو که در دانشگاه شریف برگزار شد با گرامیداشت ایام ولادت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) و سالروز ولادت رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: موضوع قایق‌های تندرو در دنیا سالهاست توسط محققان و پژوهشگران در دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی پیگیری می‌شود و موضوع جدیدی نیست اما در ایران موضوع قایق‌های تندرو موضوعی است که در هیچ کجا به آن پرداخته نمی‌شود و آن شناورهای تندرو مسلح شده است.

دریادار فدوی حوزه زیر سطح را دارای مسائل پیچیده و کشف نشده دانست و تصریح کرد: این عرصه بسیار عجیب بوده که تسلط بر آن سالیان زیادی به طول می‌انجامد و تاکنون نیز کسی به طور کامل به آن دست نیافته است.

وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا قایق‌های تندرو دارای موشک، اژدر و سیستم الکترونیکی وجود ندارد گفت: جمهوری اسلامی ایران این عوامل تاثیرگذار را که کشورهای غربی فاقد آن هستند را در اختیار دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دستیابی به سرعت های بالا از قدیم مورد توجه ما بوده است گفت: این هدف‌گذاری با سرعت کم آغاز شد و اکنون بیش از ۲ برابر سرعت شناورهای سایر کشورها را در اختیار داریم.

وی با اشاره به شناورهای در اختیار نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت: ناوهای آمریکایی با سرعت ۳۱ نات حرکت می‌کنند و نهایت سرعت در شناورهای آمریکایی ۴۸ نات بود که ۸ فروند شناور با این سرعت وجود داشت و از چرخه خارج شد.

دریادار فدوی با بیان تعریفی از شناورهای تندرو تصریح کرد: تعریف ما از شناورهای تندرو شناورهای زیر ۱۵ متر طول با ۶۰ نات سرعت و توانایی مسلح شدن به موشک و اژدر می‌باشد.

وی افزود: شناورهای در اختیار جمهوری اسلامی ایران قابلیت پرتاب موشک در سرعت‌های بالا را دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اکنون بهترین بدنه شناورهای تندرو را در اختیار داریم تصریح کرد: ما به این داشته کفایت نمی‌کنیم و اگر بر علم آن مسلط نباشیم قادر به ایجاد تغییر در آن نیستیم که این کارها و تحقیقات در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد تا به تسلط کفایت کننده‌ای برسیم.

وی با اشاره به فن آوری پروانه‌های شناورهای تندرو اظهار داشت: پروانه‌های معمول نمی‌توانند ما را به سرعت‌های بالاتر برسانند از این رو از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی داخلی خواسته‌ایم تا بهره‌وری این پروانه‌ها بالا برود که این کار سخت و پیچیده است و در دنیا نیز به آن دست نیافته‌اند.

دریادار فدوی با بیان اینکه در موضوع قایق‌های تندرو ما در دنیا مدعی هستیم اظهار داشت: هیچ کشوری در دنیا قایق‌های تندور زیر ۱۵ متر ندارد که جمهوری اسلامی ایران آن را در اختیار داشته و از دوران دفاع مقدس تاکنون ۲۰ هزار فروند شناور در عرصه نظامی تولید کرده‌ایم.

وی دعوای ایران و آمریکا را دارای ماهیت حق و باطل دانست و تاکید کرد: این تقابل ماهیت دنیوی، اقتصادی و فرهنگی ندارد بلکه قرار گرفتن حق در برابر باطل است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و علمی باید با کمک به این جبهه حق به نقطه اطمینان برانگیزی برسیم.

وی با بیان اینکه اکنون در نیروی دریایی سپاه درگیر هزاران فروند شناور تندرو هستیم اظهار داشت: در موضوع شناورهای نظامی بستر مفصلی وجود دارد و وارد شدن به این عرصه حساس در موضوعات بدنه، تحرک، سیستم‌های الکترونیک و سلاح ما را به نقاط قابل اتکایی خواهد رساند.

دریادار فدوی تاکید کرد: اکنون در موضوع سلاح‌های به کار گیری شده در شناورهای تندرو با موشک‌های کاملا بومی از سایر کشورها بسیار جلوتر هستیم اما در این عرصه جای کار زیادی وجود دارد.

وی عرصه شناورهای تندرو را مصداق تولید علم نام‌گذاشت و اظهار داشت: از این رو تولید علم نام می‌گیرد که شناورهای تندرو موشک انداز موضوعی است که در هیچ جای دنیا به آن پرداخته نمی‌شود و ما از آن برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اهمیت شناورهای تندرو تصریح کرد: کمپانی‌های بزرگی تولید سلاح و تجهیزات برای تبلیغ ادواتشان آنها را مناسب برای مقابله با قایق‌های تندرو می‌دانند به این دلیل که شناورهای تندرو موضوع پیچیده‌ای است تقابل با آن هم پیچیدگی‌های خاصی دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اهمیت در اختیار داشتن قایق های تندرو از سوی جمهوری اسلامی ایران نزد غربی‌ها گفت: اهمیت این موضوع را از پیگیری رئیس جمهور آمریکا که در مصاحبه خود از آن یاد کرد می‌توان دریافت.

وی با بیان اینکه شناورهای تندرو نقشی تعیین کننده را در تقابل ایران و آمریکا ایفا می‌کنند خاطر نشان کرد: ایجاد بازدارندگی نخستین نقشی است که به آمریکایی‌ها حتی اجازه فکر کردن به اقدام نظامی را نمی‌دهد و آمریکا به دلیل اینکه توانایی مقابله در این عرصه را ندارد به آن نیز نمی‌پردازد.

دریادار فدوی توانمندی آمریکا را دریا‌پایه توصیف و تصریح کرد: همه توان آمریکایی‌ها بر روی ناوها قرار دارد از این رو شناورهای تندرو نقشی تعیین کننده را در تقابل با آمریکا ایفا می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با بیان اینکه اگر در هر موضوعی پای کار بیاییم قادر به حل آن هستیم تاکید کرد: با توجه به موضوعات پیچیده‌ای که در شناورهای تندرو وجود دارد مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشجویان باید در این عرصه تلاش مضاعفی را به کار گیرند تا به توفیقات بیشتری دست یابیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.