در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی خواهد شد

آکورا RLX 2014 با چشم های جواهری

آکورا RLX 2014 با چشم های جواهری

اتوآنلاین : خودروسازی آکورا خبر رونمایی از مدل RLX 2014 را در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس ۲۰۱۲ طی ماه نوامبر تایید کرد.
به گزارش «اتوآنلاین» آکورا زیرمجموعه خودروهای لوکس کارخانه خودروسازی هوندا است که نخستین و یکی از بزرگترین بازارهای هدف آن ایالات متحده آمریکا و کانادا بوده است و برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ در این بخش از قاره آمریکا به فروش خودروهای خود پرداخت، از این رو نمایشگاه‌های اتومبیل برپا شده در آمریکا دارای ارزش بسیار بالایی برای آکورا هستند و محصولات این خودروساز معمولا برای اولین رونمایی در نمایشگاه‌های آمریکایی دیده می‌شوند.
انتظار می‌رود این خودرو بسیار شبیه به نمونه مفهومی باشد که در اوایل سال جاری میلادی در نمایشگاه اتومبیل نیویورک ۲۰۱۲ به معرض نمایش گذاشته شد. آکورا RLX با طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌های مورد استفاده آکورا در زمینه ایمنی نظیر سیستم هدایت دقیق تمام چرخ‌ها، نسل جدید سیستم ارتباطی آکورا، سیستم کمکی حفظ مسیر مستقیم، سیستم هشدار دهنده برخورد از روبه‌رو، سیستم ترمز هوشمند جهت جلوگیری برخورد جلو عرضه خواهد شد.
لازم به توضیح است که سیستم هدایت دقیق تمام چرخ‌ها در نسخه‌هایی از این خودرو ارائه خواهد شد که فقط چرخ‌های جلو نیروی پیشرانه را دریافت می‌کنند، درواقع نوعی حالت آماده به‌کار برای انتقال نیرو به تمامی چرخ‌ها است، به این صورت که چرخ‌های جلو متحرک هستند و برای چرخ‌های عقب تنظیمات جزئی توسط محرک‌ الکتریکی کنترل شده انجام می‌شود که منجر به کنترل خودرو در زمان پیچیدن و فرمان پذیری بهتر آن می‌شود.
در نمای ظاهری یکی از مواردی که جلب توجه می‌کند چراغ‌های جدید جلو از نوع LED موسوم به چشم جواهر هستند که بسیار به جنبه زیبایی این خودرو کمک کرده است و از دو ردیف دوتایی LEDهای بزرگ تشکیل شده است. استفاده از قطعات کرومی زیاد در این خودرو نشان دهنده لوکس بودن آن هستند خصوصا که RLX در کلاس سدان‌های بزرگ جای می‌گیرد. جلوپنجره آشنای آکورا در نماهای جلو باعث تمایز و تشخیص آن از فواصل دور می‌شود.
پیشرانه در نظر گرفته شده برای این نسخه از آکورا RLX از نوع جدید VTEC 3.5 لیتری شش سیلندر مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت هوندا است و توانایی تولید ۳۱۰ اسب بخار را دارد که نمونه ارتقا یافته پیشرانه‌های ۳٫۵ لیتری سریJ هوندا است. در زمان رونمایی از نمونه مفهومی در نمایشگاه نیویورک صحبت از نصب یک جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه بود، اما باید منتظر ماند تا سیستم انتقال قدرت این محصول تازه وارد مشخص شود. چرخه ترکیبی مصرف سوخت RLX جدید ۷٫۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
جزئیات بیشتر در مورد این خودرو در زمان برگزاری نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۱۲ منتشر خواهد شد.


پایگاه خبری – تحلیلی اتوآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.