در نهضت کاهش قیمت تمام شده باید تقسیم کار ملی صورت بگیرد

سه شنبه ۳ مرداد – ۰۳:۰۶:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور کسب و کار:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور کسب و کار گفت : در کاهش قیمت تمام شده باید برای همه نهادهای مسوول تقسیم کار ملی صورت بگیرد تا فضای کسب و کار بهبود یابد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مسعود موحدی در اولین هم اندیشی راهکارهای کاهش قیمت تمام شده افزود :  به طور کلی در ۲ فضای  درون بنگاهی و پیرامونی بنگاهی باید زمینه های لازم برای کاهش قیمت تمام شده در بنگاهها فراهم شود.
موحدی تصریح کرد : اگر فضای پیرامونی وبه عبارتی فضای کسب و کار یا شکل خاصی از فضای کسب و کار بهبود یابد،  بنگاهها در این فضا با اقدامات درون بنگاهی و مدیریت بهتر قیمت تمام شده  می توانند قیمت خود را کاهش دهند.
وی این فضا را شامل اقدامات حاکمیتی قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی دانست و اضافه کرد : علاوه بر این اقداماتی نیز باید در سلسله نهادهایی که الزاما حاکمیتی نیستند و به موضوعات تشکلی مربوط است صورت بگیرد و به  برنامه های اجرایی تبدیل شوند و به شکلی نقش ها را مشخص کنیم تا درسال تولید ملی اتفاقات چشمگیری در این حوزه انجام گیرد.
قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امورکسب وکار با اشاره به موضوع کاهش قیمت تمام شده به عنوان یکی از برنامه های ارائه شده وزیر صنعت ، معدن و تجارت به مجلس تاکید کرد : گونه مشخصی از بهره وری این نهضت حلقه مفقوده در نظام اقتصادی ماست و در برنامه های مختلف ۵ ساله چهارم و پنجم.مورد توجه بوده است.
به گفته وی لازمه رسیدن به الزامات چشم انداز ۱۴۰۴ این است که رشد اقتصادی مورد نیاز برای این موضوع فراهم شود و یک سوم رشد ها باید از محل ارتقای بهره وری باشد.
موحدی افزود : در سال تولید ملی با توجه به مسائلی که بنگاهها با آن مواجهند قطعا موضوع بهروری بارز می شود که وجه مشخص آن در بنگاههایی است که نهایتا محصول خروجی آنها با قیمت کمتری عرضه می شود تا بتوانند در بازارهای جهانی یک امتیاز و مزیت داشته باشد .
وی با بیان اینکه اقدامات جدیدی در فضای حاکمیتی برای کار آمد سازی مدیریت پشتیبانی و تسهیل سازی در فضای کاری بنگاهها و نیز اقدامات درون بنگاهی نیازاست، تصریح کرد : همچنین یک سلسله اقدامات در حوزه قانون باید انجام شود تا زمنه های کار فراهم شود و در یک تعامل موثر با فضای حاکمیت – تشکلها و بنگاهها این بستر سازی قانونی باید صورت گیرد.
وی در این نشست با تاکید براقدامات فرهنگ سازی اضافه کرد : فرهنگ سازی  برآیند اقداماتی است که انجام می دهیم و در این زمینه  رسانه ها ، رسانه ملی و آموزش و پرورش و … همکاری کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۴۱۵۰۶۲۵۵۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.