در همکاری ایران و روسیه پای رنو در میان است رنو از پنجره وارد می شود!

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

در همکاری ایران و روسیه پای رنو در میان است رنو از پنجره وارد می شود!

در همکاری ایران و روسیه پای رنو در میان است
رنو از پنجره وارد می شود!

ممتازنیوز: بعد از باز شدن پای خودروسازان چینی به ایران این بار نوبت به شرکت های روسی رسیده که همکاری خود را با خودروسازان ما آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، مشکلاتی که از سال ۹۱ شروع شد و باعث آشفتگی کنونی صنعت خودروسازی شد باعث شد تا خودروسازان برای نجات این صنعت به همکاری با چین روی آورند و در حال حاضر نیز خبرهایی از همکاری خودروسازان با روسیه به گوش می رسد.
یکی از کارشناسان صنعت خودرو در این رابطه گفت: همکاری با کشورهایی مانند چین و روسیه که محصولاتشان قدرت رقابت با دیگر کشورها را ندارد راهکار مناسبی برای نجات صنعت خودرو نیست و صنعت خودروسازی ایران با نیم قرن تجربه نباید با کشوری مانند چین که تقریباً یک دهه از آغاز فعالیت خودروسازی آن می گذرد وارد همکاری شود.
وی همچنین تصریح کرد: کشورهایی مانند روسیه و چین نمی توانند در بلند مدت کمکی به صنعت خودروسازی ایران کنند زیرا خودشان هم خودروساز نیستند و خودروسازان باید به دنبال همکاری با خودروسازانی باشند که محصولات آنها قابل رقابت است.
یکی دیگر از کارشناسان صنعت خودرو نیز معتقد است: همکاری خودروسازان با شرکت های روسی به نوعی دور زدن تحریم ها و همکاری دوباره با شرکت رنو است.
وی با بیان این مطلب افزود: شرکت روسیه ای لادا (VAZ) از سال ۲۰۱۲ قراردادی را با شرکت رنو منعقد کرد تا پیرو این قرارداد محصولات رنو را با نام برند خود به تولید برساند و با توجه به اینکه احتمال ورود این شرکت به ایران بسیار بالا است، همکاری با لادا می تواند همکاری غیرمستقیم با رنو باشد.
با تمام این تفاسیر به نظر می رسد که خودروسازان روسیه و چین جایگزین خودروسازان اروپایی در صنعت خودروی ایران خواهند شد. حال باید دید همکاری با روسیه می تواند به بهبود صنعت خودروسازی کمکی کند یا خیر؟ و قطعاً این سؤال برای بیشتر مردم پیش آمده که آیا روسیه نسبت به چین گزینه بهتری برای نجات صنعت خودرواست؟


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.