در هم شکستن حصر غزه یکی از ثمرات جنگ ۸ روزه است

۱۴م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: شکستن حصر غزه یکی از ثمرات جنگ ۸ روزه و پیروزی اسلام گرایان در مصر است.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه به دنبال شکست رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ ۸ روزه علیه ملت مظلوم فلسطین و تصویب قانون اساسی در مصر حصر غزه پس از ۵ سال درهم شکست، گفت: پس از پیروزی اسلام گرایان در مصر و با تصویب قانون اساسی این کشور که برگرفته از شریعت اسلام است، گذرگاه رفح پس از ۵ سال در هم شکسته است.

وی با بیان اینکه گشودن گذرگاه مرزی رفح و درهم شکستن حصر غزه یکی از خواسته های اصلی مردم مصر پس از همه پرسی قانون اساسی این کشور بود، افزود: پس از پیروزی اسلام گرایان در مصر و فشار بر روی مرسی رئیس جمهور این کشور، اقدام بسیاری برای برداشته شدن حصر غزه بیش از قبل صورت گرفت.

کنعانی مقدم با اشاره به کارشکنی ها و مخالفت های رژیم اشغالگر قدس در خصوص شکستن حصر غزه، تصریح کرد: در حالی که رژیم منحوس صهیونیستی با مخالفت های خود قصد در جلوگیری از این اقدام بشردوستانه داشت که با اعمال فشارهای مردم مصر ناچار به پذیرش و تسلیم آن شد.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه یکی از شروط قطعنامه آتش بس میان حماس و رژیم غاصب صهیونیستی گشودن معابر ورودی غزه و برخورداری از کمک های بشردوستانه از کشورهای منطقه بود، خاطرنشان کرد: درهم شکستن حصر غزه یکی از ثمرات جنگ ۸ روزه و پیروزی اسلام گرایان در مصر است.

انتهای پیام/

 
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.