در واکنش به رد شدن دو داور زن ایرانی از سوی AFC/عسگری: این نتیجه جدی نگرفتن حرف‌های ماست

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: سبب اینکه دو داور زن ما از سوی AFC رده شده‌اند این است که حرف‌های ما را جدی نگرفته‌اند.

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سبب پذیرفته نشدن دو داور زن ایرانی از سوی کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار نمود: سبب این اتفاق، همان مسئله‌ای است که ما همیشه اصرار می‌کنیم ولی کسی جدی نمی‌گیرد. وقتی ما می‌گوییم که داوران باید آزمون‌های آمادگی جسمانی را جدی بگیرند، به ما می‌گویند که سخت‌گیر هستیم. این سخت‌گیری نمی باش بلکه وظیفه قانونی ماست که باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: این اتفاقی که رخ داده برای اعتبار داوری ما خوب نمی باش. مهم‌تر آن که برای خود این دو داور اصلا اتفاق خوبی نمی باش. طبق قوانین جهانی اگر یک داور بین‌المللی سه بار در آزمون آمادگی جسمانی مردود شود از فهرست داوران الیت خط می‌خورد.

عسگری همچنین گفت: این دو داور که در آزمون آمادگی جسمانی مسابقه‌های جوانان آسیا مردود شده‌اند، از سال پیش در فهرست الیت بین‌المللی قرار داشتند و به همین سبب به این مسابقه‌ها دعوت شدند وگرنه یکی از این دو نفر، امسال در آزمون داخلی آمادگی جسمانی مردود شد و ما اسم او را از فهرست داوران الیت سال ۲۰۲۴ خارج نموده‌ایم.

رییس دپارتمان داوری فوتبال در ادامه از پیشرفت روزافزون داوری بانوان تقدیر نمود و گفت: بانوان داور ما در چند سال اخیر رشد خوبی داشتند و برای داوری ما اعتبار کسب نموده‌اند. برای اولین بار بود که دو داور زن از ایران به عنوان داور الیت شناخته می‌شدند و به مسابقه‌های جهانی راه پیدا می‌کردند. حتی این دو داور در کلاس‌های داوری آسیا هم خوب ظاهر شده بودند و مدرسان از آن‌ها راضی بودند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.