در «پانزهمین روز» رادیوفرهنگ، قیام خونین ۱۵ خرداد تجلی می کند

۱۳خردادماه،

قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ سرآغاز جدّى یکى از بزرگترین رخدادها؛ یعنى پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامى در تاریخ ایران است به همین مناسبت رادیو فرهنگ در این روز تاریخی ویژه برنامه «پانزدهمین روز» را پخش می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، در آستانه ۵۰ سالگی قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات  ملت ایران محسوب می گردد  و ریشه ها و علل آن، ارتباط نزدیکى با برنامه ها و سیاستهاى حکومت پهلوى داشت و به نوعی بیانگر آمال و خواست مردم مسلمان ایران، به رهبرى شجاعانه امام خمینى(ره) بود، ویژه برنامه « پانزدهمین روز» به جایگاه فرهنگی قیام ۱۵ خرداد و زیر ساخت های فرهنگی آن اختصاص دارد .

در این برنامه محمد تقی رهبر از شاگردان امام راحل(ره ) و محمد نبی حبیبی (دبیر کل حزب موتلفه  و از حاضران قیام ۱۵ خرداد) از نحوه شکل گیری قیام پانزده خرداد و چگونگی این قیام و رهبری امام خمینی(ره ) برای شنوندگان سخن خواهند گفت .

دکتر موسی حقانی مدیر عامل پژوهشی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و دکتر رحیم نیک بخت (عضو هیئت علمی دانشگاه) نیز دربارهٔ اهداف، بازتاب و دستاوردهای این قیام سرنوشت ساز گفتگو خواهند کرد .

این ویژه برنامه برنامه ای از گروه تاریخ و سیاست است که  چهارشنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۰ از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ پخش می گردد .

نویسندگی و سردبیری این برنامه را مریم جهانی، تهیه کنندگی آن را میترا نیکفر و اجرای آن به عهده رضا خضرایی خواهد بود ./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.