در پایان معاملات امروز تالار بورس

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۰۰ واحدی به کمک نمادهای خودرویی و قطعه‌ساز از مرز نیمه ۷۱ هزار واحد هم گذشت.

در پایان معاملات امروز تالار بورس

در پایان معاملات بازار امروز سهام، شاخص کل بورس با افزایش ۱۰۰ واحدی به رقم ۷۱ هزار و ۵۴۵ واحد رسید که شرکت‌های خودرویی و معدنی بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.در گروه شرکت‌های خودرویی، ایران خودرو با حدود ۴ میلیون صف خرید، سایپا یک میلیون و ۲۰۰ هزار صف خرید و پارس خودرو نیز با بیش از ۲۰ میلیون تقاضای خرید به کار خود پایان دادند.

درحالی شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز بورسی با افزایش تقاضا مواجه شدند که شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت غول‌های خودروسازی در بازار به وجود آمده، اما این اخبار هنوز از سوی مدیران شرکت‌های بزرگ از جمله ایران خودرو و سایپا تأیید و یا تکذیب نشده است.

بر اساس این گزارش، ارزش معاملات امروز بورس تهران به کمتر از ۷۵ میلیارد تومان رسید که نسبت به ماه‌های اخیر کاهش شدیدی را نشان می‌دهد.به عبارت دیگر ارزش معاملات در سال ۹۲ به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان هم رسید و به طور متوسط روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان سهام دادوستد می‌شد.

در فرابورس هم شاخص به رقم ۸۱۰ واحد نزدیک شد که شرکت‌های پتروشیمی مارون، نفت پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، فولاد ارفع، پتروشیمی جم، توکاریل و بانک خاورمیانه بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات مسکن در برخی نمادها به قیمت بیش از ۱۰۰ هزار تومان معامله شد و برخی دیگر از سررسید‌ها به محدوده ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

– .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.