در پی تکذیب انتشار یافتن خبر نبود طراحان لباس در عرصه سینما

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

مجید میر فخرایی، طراح صحنه و لباس در خصوص حضور طراحان در پروژه های سینما و تلویزیون به باشگاه خبرنگاران؛ گفت: به طور معمول طراحان صحنه و لباس در پروژه های سینما و تلویزیون حضور دارند و بر مبنای نظرات آنها لباس های بازیگران و وسایل صحنه خریداری می گردد.
وی افزود: در حال حاضر در صنف طراحان حدود ۶۰ نفر عضو داریم و همچنین بعضی از دانشگاه ها در این حوزه با ما همکاری دارند.
میر فخرایی در خصوص استفاده از لباس های قدیمی یا لباس های شخصی بازیگر، اظهار داشت: در بعضی از مواقع تهیه نمایندگان به سبب کاهش بها ها از این روش ها استفاده می نمایند که بسیار حرکت غیر اخلاقی بوده و طراحان لباس نباید زیر بار این طراحی ها بروند.
وی تصریح نمود: من طراحی بسیاری از فیلم های تاریخی چون ” یوسف پیامبر” ، ” مردان آنجلس” و فیلم های غیر تاریخی چون فیلم سینمایی ” پنهان” ، ” رسوایی” را بر عهده داشتم که هیچ یک از آن ها از لباس های کهنه و قدیمی نبوده و همهی آن ها از فروشگاه های معتبر انتخاب و خریداری شده است.
میر فخرایی در ادامه افزود: طراحان صحنه و لباس در ابتدای کار بودجه ای را در خصوص خریداری لوازم صحنه و لباس بازیگران به تهیه نمایندگان اعلام می نمایند که در جهت تایید، کارشان را آغاز می نمایند و طراحان نباید به سبب کمی بودجه حرفه شان را زیر سوال ببرند.
وی خاطر نشان نمود: در بعضی مواقع به سبب نوع شخصیت، بازیگر باید از لباس های کهنه استفاده کند، اما در شرایط عادی تهیه نماینده باید بودجه مناسبی را صرف تهیه لباس بازیگران کند.

سینمای ایران و جهان

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شهریار کلهر:

    با عرض خدمت استاد میرفخرایی عزیز
    من شهریار کلهر طراح صحنه و لباس این سریال هستم.
    به نظر خودم هر کاری که لازم بود انجام بدهم را انجام دادم نه کمتر و نه بیشتر.
    همانگونه که از شما اساتید و پیش کسوتهایمان یاد گرفته ام ؛ در فیلم نه جنسیت و نه مارک و نه قیمت دیده نمی شود و مهم نشان دادن واقعیت است.
    به قول استاد ملک جهان ؛ طراح خوب طراحیست که قلمش در صحنه دیده نشود.
    من به شخصه دوست دارم در کارهایی که بمن سپرده میشود ؛ بدور از تجمل گرایی – با تفکر به رنگ غالب فیلم و گریز از سیاه نمایی ؛ ساده زیستی را به مخاطب القا کنم.
    حال شما که خود با مشکلات کاری ما آشنایید ؛ میدانید که چقدر سخت است فراهم کردن و هماهنگی امکانات.
    اگر این مجموعه را دیده باشید و کار مرا در ترازوی سنجش به نسبت هزینه ی انجام شده قرار دهید متوجه عملکرد دور از ذهن دیگر همکارانمان ؛ قبل از همکاری بنده با این تهیه کننده خواهید شد.
    اما میزان قضاوت مردم است.
    من که مانند همیشه سعی کردم و میکنم و خواهم کرد که در برابر شغل و وظیفه و وجدان کاری ام سربلند باشم.
    و فکر میکنم در این کار نیز نمره ی قبولی آورده ام.
    خدا همراهتان
    شهریار کلهر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.