در کرایم اخلاق، دوست و دشمن iبه عظمت مقام امام هادی (ع) اتفاق داشتند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی iبه اولین کنگره جهانی امام علی النقی (ص)؛

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی iبه اولین کنگره بین المللی امام علی النقی (ع) زیارت جامعه الکبیره را بزرگترین میراث گرانبهای امام هادی (ع) دانستند و خواستار تبیین و تفسیر آن در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی کشور شدند.

به گزارش تفسیری خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی پیامی را iبه اولین کنگره بین المللی امام علی النقی (ع) فرستاد.
 
متن پیام iبه شرح زیر است:

 
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض تبریک iبه عزیزان و شخصیت‌های محترمی که در این همایش هدایت افزا و سیره پژوهشی حضرت امام هادی (ع) شرکت نموده‌اند iبه طور خلاصه و مختصر عرض می‌کنم که امام هادی (ع) در عصر خودشان با وجود موانع سیاسی و مزاحمات حکام وقت در حفاظت و حراست از فرهنگ تشیع- که همان فرهنگ راستین اسلام است- وظایف ولایی و امامت خود را iبه iبهترین نحو انجام دادند و بزرگانی را در علوم اسلام مخصوصا تفسیر و حدیث تربیت نمودند که هر کدام، از اساتید فن و مصابیح هدایت بودند.

در کرایم اخلاق و معالی صفات، دوست و دشمن iبه عظمت مقام آن حضرت اتفاق داشتند. آن حضرت دهمین امام از ائمه اثنی عشر علیه الاسلام می‌باشند که در خبرها متواتره از سریقین پیغمبر اکرم (ص) iبه آنها بشارت داده است. اسناد این روایت بیشتر از حد تواتر است و در کتب مسانید و صحاح و جوامع اهل سنت این روایات که بر غیر ائمه اثنی عشر علیه السلام قابل انطباق نیست، روایت شده است آن حضرت iبه اسم و iبه رسم و رفتار مصداق ( و کل قوم الهاد) بود.  
 
وظیفه ما این است که احادیث شریفه و علومی را که از آن حضرت روایت شده بیاموزیم و هدایت‌های آن حضرت را در زندگی معنوی، ایمانی و اخلاقی سرمشق زندگی قرار دهیم.
 
امروز یکی از بزرگترین میراث گرانبهای آن حضرت زیارت جامعه الکبیره است که مشحون از معارف بلند ولایی و در معرفی مقالات عالیه ائمه معصومین (ع) است و باید در حوزه‌های علمیه و مراکز علمی ما تفسیر و تبیین شود.
 
امروز ما در معرفی الگوهای انسانیت که سعادت دنیا و آخرت را برای ما در گفتار و رفتار خود نشان داده‌اند، مقصر هستیم.

وظیفه دانشمندان در این وقت که دشمنان می‌خواهند جوانان و عزیزان ما را از هدایت‌های الهی محروم نمایند بسیار سنگین است. امید است این همایش‌ها برای شناخت بزرگان دین که همه هادیان امت می باشند، موفق بوده و بتوانند گوشه‌ای از دین خود را iبه اسلام  عزیز و قرآن ادا نمایند. حقیر از همه شرکت نمایندگان و گردانندگان این جلسه با شکوه تشکر نموده و مزید توفیقات همگان را از خداوند متعال در ظل حضرت بقیه الله اعظم ارواح العالمین له الصدا مسالت دارم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
۱۲ ذی الحجه حرام ۱۴۳۳
لطف الله صافی

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.