در کمال شگفتی، یک هکر روسی، راهی آسان برای خرید رایگان «داخل اپلیکیشن» در iOS پیدا کرد

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۲۴ تیر

بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که در iOS هستند، امکان خرید داخل اپلیکیشن In-App Purchase را می‌دهند، به این صورت که خود اپلیکیشن رایگان است، اما برای بهره بردن از اپلیکیشن به صورت تمام کمال، شما باید بعد از نصب اپلیکیشن، مبالغی برای خرید بپردازید. مثلا ممکن است یک اپلیکیشن ویرایش عکس رایگان باشد، اما چند جلوه تصویری خاص‌اش رایگان نباشد، یا مثلا یک بازی رایگان باشد، اما برای رفتن به یک سری مراحل، نیاز به پرداخت پول باشد.

خرید داخل اپ، یک سیستم اقتصادی خوب و زیرکانه برای بسیاری از توسعه‌دهندگان است، چرا که این طور، کاربر بعد از تجربه محیط اپلیکیشن، وسوسه می‌شود که مبلغی اضافه پرداخت کند، در صورتی که اگر خود اپلیکیشن از اول پولی بود، ممکن بود، خیلی‌ها اصلا اپلیکیشن را نصب نکنند.

اما به تازگی یک هکر روسی راهی برای هک خرید داخل اپلیکیشن، پیدا کرده است، خیلی جالب است که مطابق این شیوه، نه نیازی به جیل بریک وسیله است و نه خود هک پیچیده است. کافی است که دو گواهینامه امنیتی از وب‌سایت این هکر نصب شود و یک DNS جدید در وسیله، تنظیم شود! همین!

در واقع وب‌سرور این هک، مثل یک اپ استور کاذب عمل می‌کند که به اپلیکیشن اعلام می‌کند، همه چیز درست است و خرید محتوا انجام شده است.

در حال حاضر، این سایت به علت ازدحام درخواست‌ها، از کار افتاده است، اما ZonD80 -کسی که این هک را انجام داده- می‌خواهد با تهیه یک سرور اختصاصی، این مشکل را برطرف کند.

در یک پزشک در پی آموزش این هک به خاطر مشکلات امنیتی احتمالی و همچنین نقض شدن حقوق توسعه‌دهندگان نیستم و خودم هم تمایلی به امتحان این هک ندارم، اما این هک از این نظر اهمیت دارد که حتی اگر اپل بتواند در کوتاه‌مدت مانعش شود، بی‌شک بسیاری از توسعه‌دهندگان را از وضعیت امنیتی اپ استور اپل، شاکی خواهد کرد و زیان‌های اقتصادی زیادی متوجه آنها خواهد کرد.

اخطار: انجام این هک به هکر روسی امکان می‌دهد که آی‌دی اپل شما، پسورد و همه اطلاعاتی که به صورت روتین بین وسیله شما و اپل رد و بدل می‌شود، دسترسی پیدا کند. پس علاوه بر ناشایست بودن اخلاقی این هک، به خاطر مشکلات امنیتی هم، انجام این هک به صلاح شما نیست!

منابع: + و +

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. زندانی‌های برزیلی راهی نو برای کاهش دوران محکومیت‌شان پیدا کرده‌اند: خواندن کتاب!
  2. کافه‌بازار، دانلود آسان برنامه‌های اندروید را برای کاربران ایرانی ممکن می‌کند
  3. سئول: وای فای رایگان برای همه
  4. معرفی چند برنامه رایگان برای کپی CD و DVD
  5. نسخه جدید اپلیکیشن گوگل پلاس برای آی‌فون: چیزی فراتر از یک به‌روزرسانی ساده


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.