در گزارش ۳ماهه رنو برای امسال اعلام شد: کاهش درآمد رنو به دنبال کاهش فروش به ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

در گزارش 3ماهه رنو برای امسال اعلام شد: کاهش درآمد رنو به دنبال کاهش فروش به ایران

در گزارش ۳ماهه رنو برای امسال اعلام شد:
کاهش درآمد رنو به دنبال کاهش فروش به ایران

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در گزارشی از عملکرد خود در سه ماه نخست ۲۰۲۴ اعلام کرد، کاهش فروش به ایران و کاهش ارزش پول ملی در بازارهای نوظهور منجر به افت ۵٫۳ درصدی درآمدش در این دوره شده است.

به گزارش ممتازنیوز، رنو اعلام کرد، کاهش ارزش پول در بازارهای نوظهور در مقابل یورو و کاهش فروش به ایران میزان درآمد این شرکت از محل فروش محصولاتش در این کشورها را کاهش داده است.
این شرکت در گزارشی اعلام کرد، به رغم افزایش ۵٫۱ درصدی در تحویل خودروهای این شرکت؛ میزان درآمد رنو در بازه زمانی ژانویه تا مارس به ۸٫۲۵۷ میلیارد یورو (۱۱٫۴۱ میلیارد دلار) رسیده است.
رنو به لطف عرضه خودروهای غیرلوکس و موفقیت در بازارهایی نظیر روسیه و آمریکای لاتین، نسبت به دیگر شرکت های اروپایی همچون پژو سیتروئن و فیات، در مقابل افت شش ساله بازار خودروی اروپا مقاومت بیشتری از خود نشان داده است.
اما کاهش ارزش پول در کشورهای روسیه، آمریکای لاتین و بخش هایی از آسیا منجر به آسیب دیدن این شرکت شده و سود ناشی از فروش بیشتر محصولات این شرکت و همچنین تلاش ها برای افزایش قیمت ها را خنثی کرده است.
اریک هاوسر، تحلیلگر موسسه آی اس آی گروپ در این باره گفت: «ما انتظار داشتیم که نرخ های ارز در سه ماهه کنونی کاهش یابد، اما انتظار نداشتیم این کاهش چنین شدید باشد.»
وی افزود: «قیمت گذاری بهتر ممکن است بخشی از این زیان را خنثی کند، اما این تاثیرگذاری همواره با اندکی تاخیر شروع می شود.»
دومنیک تورمان مدیر بخش مالی رنو گفت: «بازار اروپا در سه ماهه گذشته، عملکردی بهتر از پیش بینی های قبلی داشته است و این خبر خوبی است.» وی افزود، اما بازار در جاهای دیگر «از چند عامل تاثیر منفی پذیرفته است» که شامل توقف فروش محصولات رنو در ایران، کاهش تقاضا در اقتصاد های نوظهور و کاهش ارزش پول در برخی کشورها می باشد.
رنو در گزارش خود آورده است، کاهش ارزش پول های خارجی موجب کاهش ۵٫۳ درصدی درآمد این شرکت در سه ماهه گذشته شده است، در حالی که تعداد تحویل خودروهای رنو به مشتریان افزایش داشته و به ۶۳۹ هزار و ۲۳۹ دستگاه رسیده است.
بر اساس این گزارش فروش رنو در منطقه آسیا و اقیانوسیه در سه ماه نخست امسال با افت ۳۰ درصدی مواجه شده است که کاهش فروش به ایران یکی از دلایل آن است. بدون لحاظ ایران فروش رنو در این منطقه ۱۲٫۶ درصد کاهش داشته است.
این شرکت در سه ماه نخست ۲۰۲۴ در مجموع ۵۶۵۰ دستگاه خودرو به ایران فروخته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۷۰ درصدی داشته است.
گزارش های سه ماهه از عملکرد دیگر گروه های صنعتی بزرگ اروپایی نیز نشان از تاثیر منفی کاهش ارزش ارز اقتصادهای نوظهور بر درآمدهای خارجی این شرکت ها دارد.
شرکت رنو همچنین اعلام کرد، ترمیم بازار خودروی یورو ممکن است چشم انداز تیره تر در نقاط دیگر را جبران کند. این شرکت پیش بینی کرد که بازار خودروی اروپا در کل سال جاری ۲ تا ۳ درصد توسعه یابد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.