در ‌دادسراها ‌به‌روی چک برگشتی بسته‌شد

جام جم آنلاین: رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه اعلام کرد: از روز دوشنبه دادسراهای شمال تهران دادخواست چکهای برگشتی و بلامحل را قبول نکرده و شهروندان باید برای ثبت شکایت به دفاتر پیشخوان قضایی مراجعه کنند.

“حمید شهریاری” با اعلام اینکه هم اکنون ۲۸ دفترخانه از ۳۸ دفترخانه منتخب تهران خدمات پیشخوان قضایی ارائه می کنند گفت: از ابتدای مرداد تا ۱۵ مرداد ماه جاری ۶۰۰ درخواست شکایت و تشکیل پرونده در حوزه چکهای برگشتی و بلامحل از سوی شهروندان ثبت شده است.

وی افزود: این در حالی است که هنوز دادسراها و دادگاهها درخواستهای شکایت در پرونده های چکهای برگشتی شهروندان را دریافت کرده و ثبت می کنند.

رئیس انفورماتیک قوه قضائیه اظهار داشت: البته پیش بینی ما این است که تا آخر مرداد این رقم به ثبت یکهزار دادخواست در حوزه چک برسد که حدود ۱۵ درصد ثبت شکایت چکهای بلامحل و برگشتی تهران را به خود اختصاص می دهد.

شهریاری اعلام کرد: از روز دوشنبه ۱۷ مرداد دادسراها و دادگاههای ناحیه یک (شمال تهران) مانند مجتمع عدالت و شهید صدر درخواست و ثبت شکایت در حوزه چک را قبول نکرده و شهروندان باید به دفاتر پیشخوان قضایی مراجعه کنند. این یک آزمایش است تا به مرور بتوانیم این روند را ادامه داده و در مرحله نخست ثبت تمامی پرونده ها و شکایات چک را از طریق دفاتر پیشخوان انجام دهیم. بعد سایر دادسراهای تهران هم بر این اساس عمل خواهند کرد.

رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه در پاسخ به اینکه آیا تعداد دفترخانه های تهران برای دفاتر پیشخوان قضایی افزایش می یابد گفت: فعلا قصد افزایش دفتر خانه نداریم و با همین ۳۷ دفترخانه عمل می کنیم. البته ۵ دفترخانه را به دلیل آماده نبودن حذف کرده و ۵ تای دیگر جایگزین کردیم. برای ما سرعت عمل، تجهیزات و آمادگی برای ارائه خدمات به شهروندان در اولویت است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.