دزدان دریایی سومالی در زندان‌های ایران مشغول به کارند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان،گفت:دزدان دریایی سومالی در ایران آموزش دیده و در حال حاضر در زندان مشغول به کار می باشند سال قبل ۱۰۰ هزار زندانی حرفه‌آموزی شدند و از این تعداد ۶۰ هزار نفر مشغول به کار شدند

خبراقتصادی:رحیم مطهر نژاد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، اظهار داشت: سال قبل ۱۰۰ هزار زندانی حرفه‌آموزی شدند و از این تعداد ۶۰ هزار نفر مشغول به کار شدند.

مطهرنژاد با تأکید بر اینکه باید نگاه به زندانیان بعد از دوران محکومیت تغییر کند، گفت: ۸۰ درصد زندانیان مربوط به مواد مخدر می باشند و ۳هزار زندانی در ۶۰ کشور دنیا داریم.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در ۱۵ ماه قبل، گفت: در حال حاضر ۱۸۵ انجمن حمایت از زندانیان در سراسر کشور وجود دارد که دادستان‌ها در این انجمن‌ها عضویت دارند.

وی با اشاره پرداخت وام به ۲۵ هزار زندانی، گفت: نرخ بازگشت به زندان برای این اشخاص از ۲۰ درصد به ۲ درصد رسیده است.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان، تصریح کرد: در طول ۳ سال قبل ۴ هزار میلیارد بودجه تصویب شد اما یک ریال آن هم به ما تعلق نگرفت.

مطهرنژاد در خصوص دزدان دریایی سومالی، گفت: این دزدها در ایران آموزش دیده و در حال حاضر در زندان مشغول به کار می باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر ۲۰۰ زندانی در خارج از کشور داریم به سبب حمل ساک دستی سایر مسافران و مشکوک بودن محتویات ساک زندانی شده‌اند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.