دزدی یک میلیاردی پرستار از خانه پیرزن

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

دزدی یک میلیاردی پرستار از خانه پیرزن

گاوصندوق خانه پیرزن فراموشکار وسوسه‌ای به جان پرستار خانگی انداخت و سناریوی دزدی یک میلیاردی رقم خورد. بچه‌های این پیرزن طلاجات، عتیقه‌ها و اسناد باارزش خود را در گاوصندوق گذاشته و کلید آن را پنهان کرده بودند.

به گزارش ایران ساعت ۸ شب ۳۰ خردادماه سال جاری ماجرای سرقت از خانه‌ای ویلایی در زعفرانیه به پلیس مخابره شد و وقتی بررسی‌های صحنه جرم نشان داد که یک میلیاردتومان از گاوصندوق دزدیده شده است بازپرس شعبه۹ دادسرای ناحیه یک تهران دستور داد تا تیمی تخصصی از پایگاه شمیرانات وارد عمل شود. در همان بررسی‌های نخست مشخص شد دزدی از پیرزنی صورت گرفته که بچه‌هایش به‌خاطر پیری و برای پرستاری و مراقبت کامل از وی، از یک سال پیش و از طریق آشنایی با یک شرکت خدمات پرستاری از طریق آگهی بازرگانی در یکی از روزنامه‌ها اقدام به استخدام یک پرستار زن کرده و در این مدت نیز به شرط مراقبت کامل از مادرشان که دچار بیماری فراموشی است، همه امکانات رفاهی خانه پدری خود را در اختیار پرستار قرار داده‌اند.

بنا براین اظهارات و با تحقیق از بچه‌های پیرزن مشخص شد، داخل خانه پدری آنها گاوصندوقی وجود داشته که محل نگهداری همه دار و ندار و طلاجات هر سه فرزند خانواده بوده که سکه‌های طلا و نقره قدیمی، ساعت‌های مچی طلا، اسناد و مدارک و اوراق سهام نیز بوده و در این چند سال کلید در گاوصندوق نیز در جایی امن و در داخل خانه پدری نگهداری می‌شد و تنها این سه فرزند از محل کلید در گاو صندوق اطلاع داشته تا اینکه یکی از آنها برای برداشتن تعدادی از اسناد و مدارک به خانه پدری مراجعه و به محض باز کردن در گاوصندوق و اطلاع از سرقت خواهر و برادر دیگر خود و پلیس را در جریان قرار داده است. شکی نبود که سرقت داخلی است و وقتی کارآگاهان پی بردند پرستار خانواده با توجه به نزدیک شدن به پایان قرار داد با وجود داشتن شرایط خوب ادعا کرده به‌خاطر مشکلاتش نمی‌تواند از پیرزن نگهداری کند، تجسس‌های خود را روی این زن متمرکز کردند. «شوکت» ۵۲ ساله ابتدا هرگونه اطلاع از سرقت گاوصندوق را نپذیرفت تا اینکه با دستور قضایی خانه‌اش تحت بازرسی قرار گرفت و پلیس بخشی از طلا و جواهرات دزدی را از این خانه اجاره‌ای در زعفرانیه به دست ‌آورد.

شوکت که دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت، گفت که در سه مرحله اقدام به سرقت و خارج کردن طلا و جواهرات و دیگر اموال با ارزش از داخل گاو صندوق کرده است و افزود: «در مدت یک سالی که پرستار پیرزن فراموشکار بودم توانستم همه محل‌های نگهداری اموال با ارزش داخل خانه خصوصاً محل گاو صندوق را شناسایی کنم؛ با توجه به صحبت‌هایی که از بچه‌های پیرزن درخصوص نگهداری اموال با ارزش داخل گاو صندوق شنیده بودم، اطمینان داشتم که درون آن اموال با ارزشی وجود دارد تا اینکه از حدود یک ماه پیش و هنگام وارسی خانه موفق به پیدا کردن کلید گاوصندوق شدم؛ پس از باز کردن در گاو صندوق، همان‌گونه که تصور داشتم با مقدار زیادی طلا و جواهرات، سکه‌های طلا و نقره قدیمی، ساعت‌های طلا، پول و ارز خارجی روبه رو شدم و تصمیم گرفتم دزدی کنم؛ به همین خاطر ابتدا سکه‌های داخل گاوصندوق را دزدیدم و تعدادی از آنها را در بازار طلای تهران به ارزش ۶۰ میلیون تومان فروختم. بعد می‌خواستم طلا و جواهرات داخل گاوصندوق را بفروشم اما با توجه به اینکه فاکتور خرید آنها را در اختیار نداشتم و همچنین با توجه به ارزش بالای آنها، کسی حاضر به خرید نشد و به همین علت طلا و جواهرات را به همراه پول و ارز خارجی به خانه خود برده و پنهان کردم؛ قصد داشتم تا پایان قرارداد به کار خود ادامه دهم تا بعد از آن کسی به من مشکوک نشود اما پیش از پایان این زمان، یکی از بچه‌های پیرزن با مراجعه به خانه به سراغ گاو صندوق رفت و رازم فاش شد.»

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالJuly 25, 2012 12:03 PM  تعداد مشاهده: ۲۷۴

بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.