دستاوردهای رگولاتوری تشریح شد

۰۵ تیرماه ۱۳،

به منظور توسعه پوشش و پایش جغرافیائی، نظارت حداکثری بر باندهای فرکانسی کشور و کنترل و تنظیم فضای فرکانسی، ۳۹ مرکز مانیتورینگ رادیوئی در کشور، در سال ۹۱ تجهیز و راه‌اندازی شده است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی دکتر محمدعلی فرقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در مراسم بازدید معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از رگولاتوری سخن می‌گفت، با اشاره به مطلب فوق افزود: دستیابی به سطوح عالی بهره‌وری در استفاده از طیف فرکانس و تامین امنیت و سلامت فضای فرکانسی کشور یکی از اهداف کلان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی است که در راستای رسیدن به آن، علاوه بر تجهیز و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ رادیوئی، بیش از هشت هزار ایستگاه رادیوئی را در اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) در سال قبل ثبت کرده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، نظارت بر عملکرد دارندگان پروانه فعالیت در حوزه ICT و رسیدگی به تخلفات را به عنوان یکی از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: نظارت مستمر بر وضعیت کیفیت پوشش شبکه سیار در سطح کشور و الزام اپراتورها به توسعه شبکه و ارائه خدمات اجباری عمومی در ۵۵۰ نقطه فاقد ارتباط در نقاط محروم و روستاها نیز از اقدامات رگولاتوری در سال ۹۱ بود.
وی افزود: دستیابی به بازار رقابتی و متوازن برای ارائه خدمات نوین، فراگیر و با قیمت منصفانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت توسعه همه‌جانبه کشور یکی از موضوعاتی است که بعنوان چشم‌انداز کلان رگولاتوری تعریف شده و در راستای رسیدن به آن پروانه فعالیت در حوزه سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و رادیوئی و پستی صادر می‌شود.
فرقانی دربارهٔ اعطای پروانه اپراتور دوم پست اظهار کرد: یکی از برنامه‌های رگولاتوری در سال جاری اعطای پروانه اپراتور دوم پست است تا هم بازار فعالیتهای پستی ساماندهی شود و هم به دنبال ایجاد فضای رقابتی در این بخش تعرفه‌ها کاهش و کیفیت ارائه خدمات افزایش یابد.
در این مراسم رحیم ممبینی به همراه برخی از مدیران معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از سالنهای مانیتورینگ آنلاین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بازدید کردند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.