دستاوردهای انجمن‌های علمی مسیر رشد و توسعه علم را در محیط‌های دانشگاهی بهتر می‌کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت، گفت: انجمن‌های علمی ظرفیت‌های خوبی از فعالیت‌های اثرگذار در عرصه علم و دانش را برای دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی فراهم کرده‌اند.

به گزارش ممتازنیوز، دکتر منصور غلامی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت که امروز (دوشنبه) در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، با تاکید بر درگیری جامعه با بیماری کرونا و عدم امکان حضوری دانشجویان در جشنواره‌های مختلف اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی فرصتی را فراهم کرده است تا در بسیاری از جشنواره‌ها حضور برخط دانشجویان را کماکان داشته باشیم، کما اینکه امروز حتی در خارج از کشور عده ای در فضای مجازی به شکل برخط در مراسم اختتامیه این جشنواره شرکت کرده‌اند و باید در آینده با وجود حل مشکلات حضوری و فیزیکی باز هم از فضای مجازی درکنار حضور افراد استفاده کنیم و آن را ارتقاء دهیم.

وزیر علوم درخصوص تاثیر فعالیت انجمن‌های علمی در محیط های دانشگاهی، افزود: وجود این انجمن‌ها در محیط‌های دانشگاهی باعث می‌شود تا دانشجویان ما علم و تجربه کسب کنند و در افکار و ایده‌های علمی، خلاقیت و نوآوری داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در انجمن‌های علمی دانشجویان می‌آموزند که چگونه واقعیت‌ها را با فضاهای ذهنی خود مقایسه کنند و در حوزه علم و فناوری دست به نوآوری و ایده‌پردازی بزنند و دستاوردهای این انجمن‌ها مسیر رشد و توسعه علم و دانش را در محیط‌های دانشگاهی و علمی بهتر می‌کند.

دکتر غلامی با اشاره به نقش مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در توسعه تبدیل ایده به محصول گفت: امروز کشور با توسعه و ایجاد مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و انجمن‌های علمی یک زیست بوم گسترده و پویا را برای جوانان میسر کرده، به طوری که در سال گذشته شاهد کارهای بزرگ علمی در شرکت‌های دانش بنیان بودیم که پیکره آنها اغلب توسط دانشگاهیان جوان اداره می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت علوم، وزیر علوم در پایان سخنان خود تصریح کرد: امروز جریان علم از سمت دانشگاه‌ها به سوی جامعه توسعه یافته و باعث توسعه پایدار در کشور شده است و امیدواریم اساتید، کارکنان و همکاران ما در کلیه دانشگاه‌ها تلاش کنند تا بستری فراهم شود که دانشجو بتواند علاوه بر آموختن علم و دانش در عرصه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و ورزشی نیز فعالیت‌های خوبی داشته باشد. این را باید بدانیم که با پشتیبانی از ظرفیت‌های دانشجویی می‌توان خیلی از کاستی‌ها را در کشور برطرف کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.