دسترسی به نسخه تمام متن بیش از ۲۰۰ هزار پایان‌نامه فراهم می‌شود

۱۲ تیرماه ۱۳،

مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) نسخه تمام متن بیش از ۲۰۰ هزار پایان‌نامه و رساله را در اختیار دانشگاهیان قرار می‌دهد.
 
به گزارش "روابط عمومی و بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران" بیش از ۲۶۰ هزار پایاننامه در پایگاه ملی پایاننامه‌ها(ایرانداک) تا پایان خرداد ماه سال جاری ثبت و نمایه‌سازی شده که در اختیار جامعه علمی قرار می گیرد.
 
بر همین اساس، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هایی که با ایرانداک تفاهم‌نامه همکاری را امضا نموده‌اند، به اطلاعات پایان‌نامه‌ها دسترسی می‌یابند.
لازم به ذکر است، این پایان‌نامه‌ها مربوط به ۱۶۱ موسسه بوده که در اختیار پژوهشگاه قرار گرفته است.
گفتنی ‌است، نزدیک به ۱۵ هزار پایان‌نامه ایرانیان دانش آموخته خارج از کشور که تا سال ۸۶ در پایگاه پایاننامه‌های پژوهشگاه بارگذاری شده‌اند نیز در دسترس قرار گرفته است.
لازم به توضیح است، دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین موسسات و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منعقد شده است خواهد بود و دانشگاه‌ها بر اساس سیاست‌گذاری داخلی خود دسترسی به متن کامل پایان‌نامه‌ها را به اساتید و دانشجویان خود خواهند داد.
گفتنی است، بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشجویان موظفند یک نسخه از پایان‌نامه و رساله خود را قبل از فارغ التحصیلی به پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران تحویل نمایند.
لازم به ذکر است، رونمایی از نسخه الکترونیکی تمام متن ۲۰۰ هزار پایان‌نامه‌ در روز دوشنبه ۱۶ تیر ماه با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران انجام خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.