دسترسی مشترکین ایرانسل به ا‌ی‌میل داخلی بدون نیاز به رایانه از طریق خدمات پستچی ایرانسل

دسترسی مشترکین ایرانسل به ا‌ی‌میل داخلی بدون نیاز به رایانه از طریق خدمات پستچی ایرانسل

به دنبال دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر الزام ارسال صورتحساب‌های مشتریان بانکی به آدرس‌های ای‌میل داخلی، مدیر روابط عمومی ایرانسل از امکان دسترسی مشترکین این اپراتور به خدمات پست الکترونیک داخلی با استفاده از سرویس پستچی خبر داد.

آرش کریم‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سرویس به کاربران تلفن همراه ایرانسل امکان می‌دهد تا در سریع ترین زمان و با صرف کمترین هزینه، نامه‌های الکترونیکی خود را از طریق تلفن همراه دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه به منظور استفاده از این سرویس مشترکین در صورت عدم اشتراک پست الکترونیک می‌توانند ابتدا یک نشانی پست الکترونیک ایجاد کنند، اظهار کرد: با استفاده از این سرویس، امکان ایجاد یک نشانی پست الکترونیکی رایگان برای تمامی مشترکان ایرانسل فراهم شده است که تحت دامنه Irancell.ir مانند ۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷@irancell.ir به مشترک اختصاص پیدا می‌کند.

کریم‌‌بیگی با اشاره به میزبانی این سرویس در داخل کشور افزود: ویژگی منحصر به فرد این پست‌های الکترونیکی این است که شناسه نشانی الکترونیکی هر کاربر همان شماره خط ایرانسل او است که می‌تواند از این سرویس، به صورت رایگان به منظور انجام مکاتبات الکترونیکی شخصی و تجاری خود از طریق تلفن همراه و رایانه شخصی استفاده کند.

به گفته مدیرروابط عمومی ایرانسل، تمامی امکانات موجود برای سرویس‌های پست الکترونیکی از قبیل ایجاد، ارسال، دریافت، پاسخ‌دهی، تقسیم با دیگران، پاک کردن و ذخیره کردن از طریق سرویس پستچی ایرانسل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و مشترک می‌تواند به راحتی و بدون نیاز به رایانه، تنها از طریق پیام کوتاه یا پیام چندرسانه‌ای تمامی این امور را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه این فناوری قابلیت تنظیم برای چندین نشانی پست الکترونیکی به صورت همزمان و تنظیم زمانبندی دلخواه جهت دریافت نامه الکترونیکی را نیز دارد، خاطرنشان کرد: برای استفاده از این سرویس نیاز به نصب نرم‌افزار خاصی نیست و این سرویس قابلیت سازگاری با انواع گوشی و پشتیبانی از تمامی گوشی‌های قدیمی را نیز دارد.

کریم‌بیگی گفت: در سرویس پست الکترونیکی ایرانسل، ۵۰ مگابایت فضای رایگان برای تمامی مشترکان ایرانسل درنظر گرفته شده است که مشترکان می‌توانند با ثبت‌نام در این سرویس از آن بهره‌مند شوند.

وی، از دیگر مزایای این سرویس را دسترسی دو زبانه و امکان استفاده از تقویم شمسی عنوان کرد که مشترکان برای استفاده از این خدمات از طریق رایانه شخصی‌‌شان نیز متحمل هزینه‌ای نمی‌شوند.

به گزارش ایسنا، رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در نامه‌ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود از این پس درهنگام افتتاح حساب، تنها ایمیل داخلی از مشتریان پذیرفته ‌شود و ارسال صورت‌حساب‌های بانکی به ایمیل‌های خارجی ممنوع شود.

تقی‌پور در نامه خود به بهمنی پیشنهاد داده بود تا وسیله‌ای مهیا شود که مشتریان بانک‌‌ها درصورت نداشتن ایمیل‌ داخلی بتوانند در همان بانک، برای خود ایمیل داخلی بسازند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.