دسترسی۳۵۰ هزارکاربر به‌اینترنت قطع‌شد

ویروس DNS Changer باعث شد حداکثر ۳۵۰ هزار کاربر نتوانند به شبکه جهانی وصل شوند.

مهر : ویروس DNS Changer باعث شد حداکثر ۳۵۰ هزار کاربر نتوانند به شبکه جهانی وصل شوند. این ویروس که اولین بار در سال ۲۰۰۷ فعال شده بود، با تغییر کامل تنظیمات مربوط به سیستم‌های نام‌گذاری فضاها و وب‌سایت‌های اینترنتی (DNS)، دسترسی به صفحات اینترنتی را به صفحه‌ها و سرورهای آلوده و حاوی بدافزار هدایت می‌کند. بنابراین کاربران آلوده به این ویروس به طور خودکار به سرورهایی هدایت می‌شوند که کاملاً تحت کنترل هکرها و مجرمان اینترنتی قرار دارند.

FBI وب سایتی طراحی کرده که کاربران با مراجعه به آن می‌توانند متوجه شوند آیا کامیپوترشان به این ویروس آلوده شده یا نه.

پیش بینی می‌شود کسانی که در طراحی و فعال سازی این ویروس دخالت داشته‌اند از این کلاهبرداری و خرابکاری اینترنتی حدود ۹ میلیون پوند سود اقتصادی برده باشند.

جیم لانگوین نمایند دموکرات و از موسسان انجمن امنیت سایبری کنگره آمریکا در گفتگو با تلگراف افزود: کاربران کامپیوتر باید مراقب اطلاعات خود باشند و با اِعمال تدابیر لازم از آلوده شدن سیستم‌های خود جلوگیری کنند. به هر حال هرچه وابستگی دنیای امروز و اینترنت بیشتر می‌شود احتمال بروز حوادثی از این دست افزایش می‌یابد.

به گزارش مسئولان FBI  تا روز چهارشنبه حدود ۴۵۶۰۰ نفر در آمریکا به این ویروس دچار شدند. رقم کلی کسانی که با این ویروس مخرب موجه شده‌اند در سراسر دنیا به دویست و پنجاه هزار نفر می‌رسد که خوشبختانه این رقم رو به کاهش است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.