دستغیب: حاشیه اجلاس عدم تعهد از متن آن مهم​تر است/آصفری: اجلاس بهترین فرصت ایران برای اثبات حقانیت خود در موضوع هسته​ای است

سید احمدرضا دستغیب، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین، با بیان این که برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران فرصت بسیار خوبی برای ایران است، گفت: حاشیه این اجلاس از متن آن مهم تر است و باید مسئولان نهایت تلاش را به کار بگیرند و از فرصت گفت و گو در حاشیه اجلاس نهایت استفاده را داشته باشند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که گروه های زیادی از کشورهای مختلف در اجلاس عدم تعهد حضور دارند، افزود: استفاده مناسب از حاشیه اجلاس تنها از سوی وزارت امور خارجه امکان پذیر نیست و مسئولان این وزارتخانه باید در سطح ملی تقسیم کار انجام دهند و از نهادهای مختلفی که می توانند در این زمینه موثر باشند استفاده کنند.
وی ادامه داد: مجلس که ظرفیت بسیار خوبی برای گفت و گو با سران کشورهای مختلف دارد، می تواند در راستای استفاده مناسب از حاشیه این اجلاس نقش موثری را ایفا کند.
همچنین محمدحسن آصفری عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین درباره برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: اجلاس غیرمتعهدها فراکسیون بزرگی از دولت های مستقل است که قرار است در مقابل دو قطبی شدن دنیا ایستادگی کند. و این جنبش می تواند اثر خود را در مجامع بین المللی به خصوص سازمان ملل متحد داشته باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت کشورها، عدم تجاوز به خاک آنها، عدم دخالت در امور داخلی کشورها و حفظ استقلال آنها از جمله اهداف بزرگ اجلاس عدم تعهد در تهران است. وی با بیان این که بیش از ۱۱۵ کشور عضو جنبش عدم تعهد هستند و قرار است مدیریت این جنبش به ایران واگذار شود، تصریح کرد: این اجلاس، زمینه و فرصت مناسبی است که ما بتوانیم از آن برای خواسته به حقمان در موضوع هسته ای استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به اتفاقات کشورهای منطقه برگزاری این اجلاس در تهران فرصتی است تا این موضوع ها را بررسی کرده و مطالبات مردم را پیگیری کنیم.
/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.