دسته گل سیدمحمدخاتمی برای…

محمد مهاجری در بخش وبلاگ خبر انلاین نوشت:واقع،رسانه های اصولگرا با هدف رقابت با اصلاح طلبان و جنگ تبلیغاتی علیه آنان، بیشترین خدمت را به حریف خود و به ویژه شخص آقای خاتمی می کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، مهاجری اورد: آیا حضور احتمالی سیدمحمدخاتمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، نگران کننده است؟نویسنده این سطور، قصد پاسخگویی به این سوال را ندارد و اساسا موضوع نوشته حاضر این نیست. بلکه سخن بر سر این است که آمدن و نیامدن خاتمی چرا برای بخشی از رسانه های اصولگرا مهم شده است.

سری به سایتها و روزنامه ها و نشریات نزدیک به اصولگرایان( عمدتا آنها که حامی آقای احمدی نژاد بوده و مدتی است از این پشتیبانی دست کشیده اند) بزنید و خبرها و تحلیل هایشان را در باره حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ملاحظه کنید.

تقریبا روزی نیست که در رسانه هایی که به آنها اشاره کردم چندین خبر و تحلیل و گمانه در مورد انتخابات سال آینده و حضور خاتمی و اصلاح طلبان منتشر نشود.این تعداد خبر و مقاله و گزارش ، به هیچ وجه با حجم خبرهایی که اصلاح طلبان و حتی سایتهای اپوزیسیون انتشار می دهند قابل مقایسه نیست.

در واقع،رسانه های اصولگرا با هدف رقابت با اصلاح طلبان و جنگ تبلیغاتی علیه آنان، بیشترین خدمت را به حریف خود و به ویژه شخص آقای خاتمی می کنند تا مبادا حتی برای یک روز از صحنه رسانه ای کشور دور بمانند. به عبارت دیگر، رسانه های اصولگرا با دست خودشان برای رقیب اصلاح طلب خود، ظرفیت سیاسی می سازند و مفت و مجانی تبلیغ می کنند.

این را خوب می دانم که یکی از اصلی ترین اهداف رسانه های مذکور ، جلب توجه مشتری است و گمان این است که اگر چنین نکنند، مخاطب شان کم می شود. این را هم می فهمم که هدف دیگرشان، گرم نگه داشتن فضای سیاسی و تهییج اصولگرایان برای برخورد فعالتر با خطر اصلاح طلبان است. اما این را هم درک می کنم که هزینه ای که می دهند به مراتب بیش از فایده ای است که نصیب شان می شود.

من اگر جای آقای خاتمی بودم، به پاس خدمتی که این رسانه های اصولگرا به اصلاح طلبان می کنند و در ازای دسته گل هایی که به آب می دهند، برایشان دسته گل های بزرگ و قیمتی می فرستادم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.