دسته گل عروس

۲۶اردیبهشت،

همه مردم علاقمندند که در مجالس عروسی دعوت شوند و رفتن به عروسی برای آن‌ها خوشایند است و لذت عروسی رفتن را با بردن گلی زیبا کامل میکنند.

همه مردم علاقمندند که در مجالس عروسی دعوت شوند و رفتن به عروسی برای آن‌ها خوشایند است و لذت عروسی رفتن را با بردن گلی زیبا کامل میکنند. هر عروسی دوست دارد که جشن زیبا و پر از گل داشته باشد. گلآرایی در کنار سفره عقد و روی میز نامزدی بعنوان گل دست عروس و نیز تاج برای عروس مورد استفاده قرار میگیرد.

سنتهای کهن این مرز و بوم به مراسم ازدواج اهمیت بسیاری داده. شاید بتوان گفت که فرهنگ ایرانی بیش از فرهنگهای دیگر پیمان همبستگی برای دو نفر و تشکیل خانواده را ارج مینهد.

آراستن و پیراستن سفره عقد با چیدن اشیاء گوناگون و گل آرایی زیبا میتواند زیبایی مجلس را چند برابر کند. سلیقه شخصی در این کار بسیار موثر است. معمولاً بهتر است که در مرکز سفره عقد یک گل طبیعی را بشکل توپی یا افقی تزیین کنیم تا چشم بیننده را نوازش دهد و لطافت و آرامش بیشتری به سفره دهد.

برای نامزدی معمولاً از گل‌های کوچکتر استفاده می‌شود. حلقه‌های گل نامزدی کوچکتر و کم گل‌تر می باشند. برای درستکردن یک گل دست عروس (به شکل توپی) ابتدا قسمت بالای گل‌های رُز زرد و آلستومریا را با سیمی میبندیم تا گل‌ها پخش نشوند و منظم در کار قرار گیرند. گردی‌های اسپاراکوس را در کنار گل‌های رز قرار میدهیم و گل‌ها را محکم‌تر می‌کنیم. گل‌های مرکزی باید کمی بلندتر از گل‌های اطراف باشند. گلهای رز بلندتر از گلهای آلستومریا قرار می‌گیرند و با سیمی دور تا دور گل‌ها را میبندیم. سپس گل‌های رز را دور تا دور این گل دست توپی قرار می‌دهیم.

گل دست باید با سفره عقد، گل ماشین و لباس عروس هماهنگی رنگی داشته باشد. لباس عروس معمولاً به رنگ سفید یا شیری است ولی چنانچه لباس نامزدی بنفش بود از گل نارنجی در گل دست استفاده نمیکنیم. بلکه حلقه‌ها، سفید یا لیمویی بکار میبریم. هر چه ساقه گل رز کوتاهتر و سیمپیچی شده باشد، کار ظریفتر خواهد بود.
میتوانیم در درستکردن گل دست فقط گل رز بکار بریم در این صورت بهتر است که برای تزیین آن از برگهای بنجامین یا برگ‌های تزیینی دیگر استفاده کنیم.
در این دسته گل از ساقه های لیندا برای قشنگتر کردن کار استفاده میکنیم. بدین صورت که اگر دسته گل گرد و توپی باشد ساقه‌ها را دور تا دور آن قرار میدهیم ولی اگر بشکل آبشاری باشد فقط در قسمت جلوی آن بکار می‌رود. هم‌چنین می‌توان از برگ‌های پهن بزرگ شبیه پاپیون درست کرد و زیر گل دست قرار داد. در نهایت قسمت ساقه های گل دست را با فویل یا روبانهای ساتَنی کاملاً میبندیم. و برای تزئین این دسته گل از روبان‌های باریک بصورت آویزان در پایین دسته گل استفاده میکنی

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.