دستورالعمل تازه آموزش طب سنتی به پزشکان هفته آینده ابلاغ می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

ممتاز نیوز : معاون طب سنتی وزیر بهداشت از ابلاغ دستورالعمل تازه آموزش طب سنتی برای پزشکان عمومی و پیراپزشکان تا هفته آینده خبر داد.

محمود خدادوست در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با اینکه بسیاری از اشخاصی که به ارائه خدمات طب سنتی می‌پردازند آموزش‌های لازم را ندیده‌اند، گفت: برای ساماندهی به وضعیت آموزش این اشخاص، دستورالعمل آموزشی تازهی را آماده کرده‌ایم که ظرف هفته آینده از سوی وزیر بهداشت ابلاغ می‌شود.

وی گفت: پزشکان با دریافت مجوز ارائه خدمات طب سنتی،توانمند می‌شوند و آسیبی متوجه متخصصان طب سنتی نخواهد شد. ضمن این که این آموزشها سبب می گردد که پزشکان و اشخاص آموزش ندیده با انجام اقدامات غیر مجاز و مضر به نام طب سنتی سلامت مردم را به مخاطره نیندازند.

وی ادامه داد: بسته‌های آموزشی آماده شده در این زمینه، ۳۰۰ ساعت آموزش برای پزشکان عمومی است تا گواهینامه لازم را بگیرند و برای ارائه خدمات طب سنتی دارای مجوز شوند.خدادوست ادامه داد: همچنین ۱۵۰ ساعت آموزش برای پیراپزشکان طراحی شده است که خدماتی را که با تجویز پزشک در عرصه طب سنتی می‌توانند انجام دهند ارائه دهند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: بنابراین آموزش ارائه خدمات طب سنتی ضابطه‌مند و قانونمند می‌شود و اشخاصی که می‌خواهند این خدمات را ارائه دهند حتماً باید دوره‌های آموزشی مدون و مصوب را بگذرانند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی چنین دوره‌هایی توانمندکردن پزشکان عمومی است و اگر این توانمندی به نحوی باشد که پزشکان عمومی بتوانند از تمام ظرفیت‌هایشان استفاده کنند به نفع نظام سلامت کشور است.

خدادوست گفت: شاید در نگاه اول به نظر بیاید آسیبی به متخصصان طب سنتی وارد می‌شود و باید ابتدا تکلیف این متخصصان مشخص شود اما نگاه ما به متخصصان طب سنتی به صورت صرف نیست بلکه نگاه ما به کل نظام سلامت است.

وی گفت: ظرفیت‌هایی به خصوص در حوزه پیشگیری از بروز بیماریها در طب سنتی وجود دارد که به نفع مردم است و باید گسترش پیدا کنند تا همه مردم بتوانند از این ظرفیتها استفاده کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.