دستورالعمل جدید مبادلات ارزی

سیبنا: سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه مبادلات ارزی به شبکه بانکی کشور گفت : از شنبه گام دوم فعالیت مرکز مبادلات ارزی در همه بانکهای دولتی و خصوصی اجرایی خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ایران به نقل از واحد مرکزی خبر صمد کریمی ، اجرای دستورالعمل جدید را موجب افزایش سرعت و سهولت انجام مبادلات ارزی اعلام کرد و گفت : با اجرای این دستورالعمل متقاضیان واجد شرایط درهر نقطه از کشور می توانند با مراجعه به شعب ارزی شبکه بانکی کشور ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند و دیگر نیاز مراجعه حضوری به مرکز مبادلات ارزی نیست .

وی همچنین از افزایش گروههای مشمول دریافت ارز مبادله ای خبرداد و گفت : همانگونه که پیشتر اعلام شد گروه کالاهای با اولویت ششم نیز می توانند از روز شنبه ارز مبادله ای دریافت کنند . (تا کنون گروههای کالایی سوم تا پنجم واجد شرایط دریافت ارز مبادله ای بودند )

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با اشاره به آغاز روند نزولی نرخ ارز گفت : امروز نرخ دلار در بازار روند نزولی گرفت و در مرکز مبادلات ارزی نیز نرخ دلار با ۲۰۲ ریال کمتر از دیروز به قیمت ۲۶ هزار و ۵۱۸ ریال در اختیار متقاضیان قرار گرفت .

وی افزود: قیمت یورو نیز با ۱۹۸ ریال کاهش ، با نرخ ۳۴ هزار و۲۷۲ ریال مبادله شد .

کریمی راه اندازی سامانه ای جدید برای اعلام نرخ ارز در این مرکزرا گامی دیگر برای اطلاع رسانی و شفاف سازی عملکرد این مرکز توصیف کرد و گفت : از این پس مراجعه کنندگان برای ثبت سفارش می توانند روزانه نرخ انواع ارز غیر مرجع را در این سامانه مشاهده کنند .

وی با اشاره به رشد شتابان تخصیص ارز مبادله ای افزود : از زمان شروع فعالیت مرکز مبادلات ارزی تاکنون حدود ۸۶۰ واحد تولیدی توانستند ارز مورد نیاز خود را برای واردات مواد اولیه ، کالاهای واسطه ای و سرمایه ای از این مرکز تامین کنند.

کریمی ثبت سفارش پذیرفته شده درهر روز را بیشتر از روزهای پیش اعلام واضافه کرد: میزان تخصیص ارز تا ظهر امروز بیشتر از کل معاملات انجام شده دیروز است .


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.