دستوری برای برخورد با قلیان‌ها داده نشده است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه تاکنون دستوری در مورد برخورد با قلیان به ناجا داده نشده است، گفت: اتفاق خوبی نیست که هر سازمانی کم‌کاری و مشکلات خود را به گردن پلیس بیندازد.

ایسنا: سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مورد برنامه پلیس برای برخورد و جمع‌آوری قلیان‌ها گفت: هر صنفی تابع نظام صنفی مربوطه است و اصناف باید نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بحث برخورد با دخانیات وزارت بهداشت ماموریت دارد، گفت: نظارت در این بخش برعهده وزارت بهداشت و صنف مربوطه است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در این گونه موارد اگر تذکر و اخطار صنفی موثر واقع نشد طبیعا پلیس وارد می‌شود، اما فعلا دستوری در مورد برخورد با قلیان به ناجا داده نشده است.

وی درباره ارائه سرویس قلیان به افراد زیر ۱۸ سال در برخی از سفره‌خانه‌ها که مطابق قانون ممنوع است، گفت: قراردادن قلیان در دایره جرایم، کار سختی است، اینکه قلیان را با حشیش هروئین و… ملحق و ممنوع کنیم، کار سخت و نشدنی است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه از نظر مقررات صنفی نیز باید جلوی ترویج قلیان و دخانیات را گرفت، گفت: مصرف قلیان را باید در اماکن عمومی و غذاخوری‌ها ممنوع کرد و به نظرم این کار باید صورت گیرد و این کار نیاز به مداخله پلیس ندارد.

وی با اشاره به اقدامات صنفی موثر در برخورد با سفره‌خانه‌های متخلف به ایسنا گفت: اگرصنف مربوطه اخطار دهد، فعالیت این‌گونه واحدها را ممنوع و جواز آنها را باطل و صنف مربوطه را برابر اختیارات جریمه کند این نیاز به ورود پلیس ندارد.

احمدی‌مقدم افزود: این اتفاق خوبی نیست که هر سازمانی کم‌کاری و مشکلات خود را به گردن ناجا بیندازد و پلیس هم صحیح نیست در هر حوزه‌ای مداخله کند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.