دستور ” اتحادیه اروپا ” به ترکیه برای حل مسائل فی‌مابین با کردها

۱۴اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مسئله صلح ترکیه با گروه تروریستی ” پ.ک.ک ” یک استراتژی ابزاری برای پیشبرد اهداف بوده به‌ویژه اینکه اتحادیه اروپا الزام کرده این کشور هرچه سریعتر مسائل خود با کردها را حل کند.

” حسین معین آبادی ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به صلح ترکیه با گروه تروریستی” پ ک ک “و ادعای تأثیر مثبت آن بر کشورهای همسایه گفت: ترکیه براساس منافع ملی اقدام می‌کند و حل کردن مسئله خود با گروه تروریستی ” پ.ک.ک ” سیاستی همیشگی در رابطه با کشورهای همسایه بوده و این درحالی است که آنها به امنیت منطقه بی‌توجه می باشند و حمایت کردن از گروه‌های تروریستی در سوریه خود بیانگر این موضوع است.

وی ادامه داد: ترکیه سعی دارد ضمن حل مسائل خود با این گروه تروریستی امنیت داخلی‌اش را حفظ کند، با توجه به اینکه تاکنون ۳۰ هزار نفر از نیروهای دولتی و ” پ.ک.ک ” کشته شدند.

معین آبادی افزود: پیش بینی می‌شود این استراتژی‌ها با هدف توسعه نفوذ ترکیه در بعضی کشورهای منطقه صورت گرفته که در مسئله سوریه نیز شاهد این سیاست هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله صلح با گروه تروریستی ” پ.ک.ک ” یک استراتژی ابزاری بوده به‌ویژه اینکه اتحادیه اروپا الزام کرده ترکیه هرچه سریعتر مسائل خود با کردها را حل کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.