دستور احمدی نژاد برای توسعه مخابرات روستایی

۲۶فروردین۱۳،

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستور ویژه رئیس جمهور برای توسعه مخابرات روستایی و اختصاص بودجه ویژه به این بخش در آخرین ماههای عمر دولت دهم خبر داد و گفت: قرار است طی ماههای باقی مانده از عمر دولت دهم، بالغ بر ۶ هزار دفتر خدمات ارتباطی روستایی – ICT روستایی – در مناطق محروم کشور ایجاد و راه اندازی شود.
محمد حسن نامی در گفتگو با مهر، دستور ویژه رئیس جمهور برای استفاده از بودجه ویژه در توسعه مخابرات روستایی را در جهت تحقق عدالت، کاهش شکاف دیجیتالی، محرومیت زدایی و افزایش رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال و توسعه متوازن ارتباطات در روستاها عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر تلاش در جهت توسعه مخابرات و ارتباطات در روستاها به ویژه در مناطق محروم با اجرای طرح USO روستایی است تا دستور رئیس جمهور برای توسعه خدمات مخابرات روستایی به سرعت اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه براساس دستور رئیس جمهور علاوه بر تخصیص بودجه حداکثری سال ۹۲ برای توسعه این بخش، مبلغ بودجه مازادی نیز به توسعه خدمات مخابراتی و ارتباطی در روستاها اختصاص یابد افزود: براساس دستورالعمل تدوین شده، تاکنون حدود ۱۰ هزار دفتر ICT روستایی در کشور ایجاد شده است که قرار است در مدت باقی مانده از عمر دولت این رقم به ۱۶ هزار دفتر ICT روستایی برسد و خدمات دولت از طریق این دفاتر توسعه یابد.
 
نامی ارتقای کیفیت و توسعه خدمات تلفنی با سیم و بی سیم را از دیگر اولویتهای کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۹۲ برشمرد و خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای تلفن ثابت شوند و بخش اعظم روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز به ارتباطات مجهز شوند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال یکی دیگر از برنامه های دولت را رفع مشکلات کارگزاران و پیمانکاران مخابرات روستایی عنوان کرد که رئیس جمهور در این زمینه نیز دستور ویژه ای داده تا مشکل این بخش حل شود.
 
وی گفت: حدود ۹ هزار و ۶۲۲ نفر در دفاتر ICT روستایی مشغول به کار می باشند که از نگاه دولت این اشخاص مستحق توجه ویژه می باشند و باید به سرعت مشکل بیمه و دیگر چالش های آنها رفع شود؛ در این زمینه نیز رئیس جمهور مرتب موضوع را پیگیری می‌کند و قرار است هزینه های لازم برای حل مشکلات این بخش درنظر گرفته شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.