طرز تهیه فیش اند چیپس (fish & chips) رستورانی محبوب ترین غذای انگلیسی

یکی از محبوب ترین و سنتی ترین غذاهای انگلستان فیش اند چیپس است که در واقع با فیله ماهی تازه سید شده و چیپس سیب زمینی آماده میشود و انگلیسیها این غذا را به نوعی تبدیل به غذای ملی شان کرده اند و آنرا به سایر کشورها نیز معرفی کرده اند .به طرز تهیه این غذا توجه نمایید

مواد لازم فیش اند چیپس :


۲ پیمانه آرد معمولی
۲ پیمانه شیر
آب ( به مقدار لازم )
۱ چانه مایه خمیر
نمک
سیب زمینی (برای ۱ یا ۲ نفر)
روغن (برای سرخ کردن)

طرز تهیه فیش اند چیپس :

آرد را در یک غذا ساز نسبتا بزرگ ریخته، شیر را به آن اضافه میکنیم. در ابتدا آرد و شیر را خوب با یکدیگر مخلوط کرده، در همان حال آب را کم کم به آن اضافه می کنیم. نباید آب را یکجا به آن اضافه کرد، حالت هم زدن را تا زمانیکه تمام آرد و مواد اضافه شده کاملا با هم ترکیب شده، غلظت و قوام یکنواخت پیدا کند ادامه می دهیم. سپس نمک و مایه خمیر را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم. دستگاه را خاموش کرده، ۱ تا ۱ ساعت و نیم مواد بدست آمده را در حالت استراحت، در یک مکان گرم قرار می دهیم.

برای درست کردن چیبس سیب زمینی ها را پوست کنده و به اندازه های مساوی تکه تکه کرده و آنهارا شسته و میگذاریم تا کاملا خشک شوند.سپس آنها را در یک ظرف دسته دار عمیق که حاوی روغن داغ می باشد یه مدت ۵ دقیقه قرار می دهیم. سپس آنها را از روغن خارج کرده و با یک قاشق شیارهایی روی آنها ایجاد کرده و به مدت ۱۰ دقیقه در یک ظرف فلزی قرار داده تا خنک شوند و این شیار ها را به خود بگیرند.دوباره آنها را به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه در روغن ریخته تا کاملا طلایی شوند و راحت قابل جویدن باشند.نمک را هم که چاشنی آن است روی آن می ریزیم.

ماهی را در داخل  مایع آرد غلتانده و خوش با آن پوشش میدهیم بعد در روغن می گذاریم تا سرخ شود و به طور منظم آنها را برمیگردانیم تا هر دو طرف آنها کاملا سرخ شود.سپس آنها را از روغن خارج کرده و  نمک روی آن میریزیم و با چیبسی که درست کرده ایم میل می کنیم.

البته در دستور راحت تر این غذا میتوانید از پودر سوخاری و استفاده کنید .یعنی ماهی ها را اول در پودر سوخاری بغلتانید بعد در تخم مرغ بغلناتید و در آخر آنها را با پودر نان آغشته ساخته و سرخ کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.