دستور حمله iبه ایران در سال ۲۰۱۰ !

دوشنبه ۱۵آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در شرایطی که چندین سال است مقامات رژیم صهیونیستی با تهدید ایران، از ضرورت حمله نظامی برای جلوگیری از ادامه برنامه هسته ای ایران سخن می گویند، یک گزارش تفسیری تازه حاکی از آن است که اول وزیر رژیم صهیونیستی دو سال پیش دستور چنین حمله ای را صادر نموده بود؛ اما iبه دلایلی این حمله انجام نشده است.
به گزارش تفسیری ممتاز نیوز iبه نقل از«تابناک»، گزارش تفسیریی که روز گذشته در کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شده، این ادعا را مطرح نموده که بنیامین نتانیاهو، اول وزیر این رژیم در سال ۲۰۱۰ دستور آمادگی ارتش برای حمله iبه ایران را صادر نموده بود؛ اما این دستور iبه اجرا درنیامده است.
خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار یافتن این گزارش تفسیری نوشته فرمان مذکور iبه سبب مخالفت ژنرال «گابی اشکنازی»، فرمانده وقت ارتش و نیز «مئیر داگان»، رئیس سابق موساد iبه اجرا درنیامده است.
این گزارش تفسیری حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۰ و در جریان یکی از جلسات کابینه، نتانیاهو تصمیم خود مبنی بر افزایش آمادگی ارتش iبه سطح «P plus» را اعلام می نماید که iبه معنای آمادگی برای عملیات نظامی است. با این حال، داگان ضمن مخالفت با تصمیم نتانیاهو اعلام می نماید چنین تصمیمی صرفاً باید از سوی «کابینه امنیتی» اسرائیل که متشکل از ۱۵ وزیر است اتخذ شود.
اشکنازی نیز نگران بوده که تلاش افزایش آمادگی ارتش، نشانه هایی قابل ردگیری را باقی بگذارد. از سوی دیگر، وی عنوان نموده که ارتش برای حمله آماده نمی باشد و ابزارهای عملی برای انجام عملیات علیه ایران را در اختیار ندارد.
در این رابطه، ایهود باراک iبه کانال ۲ اسرائیل گفته افزایش سطح آمادگی لزوماً iبه معنای ورود iبه جنگ نبوده؛ اما بر اثر این اتفاقات، انجام هرگونه حمله ای iبه کلی از دستور کار خارج شده است.
اما هرچند گزارش تفسیری این شبکه در نوع خود قابل توجه توجه می نماید، باید توجه داشت که یکی از انگیزه های انتشار یافتن آن می تواند iبه رقابت های انتخاباتی در رژیم صهیونیستی مربوط شود. در این رقابت ها که iبه منظور کسب حداکثر کرسی های پارلمانی در انتخابات چند ماه آینده انجام می گردد، ایهود باراک و بنیامین نتانیاهو iبه عنوان دو رقیب رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند.
بر این اساس، می توان چنین تحلیل نمود که باراک قصد دارد با القای این امر که نتانیاهو سعی داشته تصمیمی شخصی را درباره ایران iبه اجرا بگذارد، عملکرد وی را در این زمینه زیر سوال ببرد. در این رابطه، iبه ویژه این نکته که کانال ۲ اسرائیل، کانالی خصوصی است و اطلاعات مذکور نیز از سوی باراک در اختیارش قرار گرفته، می تواند تأییدکننده این امر باشد.

طبقه بندی: خبرها مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۶ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: دوشنبه ۱۵ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , حمله iبه ایران

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.