دستور ربایش شیعیان لبنانی توسط مخالفان سوری مستقر در ترکیه صادر شده است

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی ‘الاخبار’ روز پنجشنبه درباره آخرین خبرها درباره قضیه ربوده شدگان لبنانی نوشت: عملیات ربوده شدن کاروان زائران لبنانی در هفته گذشته به دستور یکی از اعضای (تشکیلات موسوم به ) شورای ملی سوریه صورت گرفته که این شخص که هم اکنون در ترکیه به سر می برد و دارای ۴۰۰ نفر نیروی مسلح است؛ این مجموعه تروریستی در بخشی از مناطق مرزی مجاور ترکیه مستقر شده اند.

رییس تشکیلات موسوم به شورای ملی سوریه و بسیاری از اعضای آن، از دست داشتن این فرد در عملیات ربوده شدن کاروان زائران لبنانی اطلاع دارند و به عبارت دیگر عملیات ربوده شدن با هماهنگی این شورا و با دستور آن صورت گرفته است.

به نوشته الاخبار، این عضو به اصطلاح شورای ملی سوریه، دستور العمل های خود را از این شورا دریافت می کند و از حمایت غیر رسمی قطر و عربستان برخوردار است.

مجموعه مسلح تحت فرمان این شخص، گروهی سلفی از کشورهای لیبی و الجزایر هستند که با مجموعه های خرابکار در ترکیه نیز در ارتباط بوده و نام خود را مجموعه ‘آزادگان الاثارب’ گذاشته اند.

این مجموعه مسلح که در روستاهای حلب (جایی که عملیات ربوده شدن کاروان لبنانی رخ داده) استقرار یافته اند، ربوده شدگان را به مجموعه سلفی مسلح تحویل داده اند که آنها نیز به نوبه خود با مجموعه های مسلح مستقر در سوریه و دستگاه اطلاعاتی ترکیه در ارتباط هستند.

سه شنبه گذشته یک گروه مسلح تروریستی در منطقه حلب سوریه، با هجوم به یک خودروی جمعی زایران لبنانی که از زیارت مرقد امام رضا(ع) در ایران به صورت زمینی در حال بازگشت به لبنان بودند، ۱۲ نفر از این زایران را ربودند.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۲۲۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.