دستور کار نخستین نشست کمیته عالی همکاری های ایران و لبنان در بیروت

‘علی نیکزاد’ که دقایقی پیش به منظور شرکت در نشست کمیته عالی و همراهی با معاون اول رئیس جمهوری وارد کاخ نخست وزیری لبنان شد خاطرنشان کرد: از آنجا که لبنان سومین کشوری محسوب می شود که پس از سوریه و الجزایر با ایران مناسبات خود را در سطح کمیته عالی دنبال می کند نشست روز جاری مقامات عالیرتبه دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دوکشور اظهار داشت: تشکیل کمیته عالی بین ایران و لبنان نشان می دهد که تهران و بیروت علاوه بر برخورداری از مناسبات سیاسی در سطح بالا به دنبال جهش مبادلات تجاری و مناسبات اقتصادی خود و رساندن به عالیترین وضعیت ممکن هستند.

وی با بیان اینکه همکاری های اقتصادی ایران و لبنان ابعاد مختلفی در آینده خواهد داشت از بحث و گفت و گو در زمینه تاسیس نیروگاه، ساخت سد، تامین برق در نشست امروز مقامات عالیرتبه دو کشور در بیروت یاد کرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران همچنین از تبادل نظر در باره اعطای روادید به اتباع دو کشور به مرزهای کشور های لبنان و ۹۴ مرز ورودی ایران در نشست کمیته عالی دو کشور نام برد و گفت: موضوعاتی نظیر برزاری نمایشگاه های تجاری دو کشور در تهران و بیروت، اعطای بورس تحصیلی مقطع دکتری از سوی طرفین و تبادل داروهای پیشرفته تولید شده توسط متخصصان و دانشمندان جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار این نشست قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این نشست مباحث اقتصادی، فرهنگی و آموزشی دیگری نیز مطرح خواهد شد گفت: در صورت توافق طرفین جمهوری اسلامی ایران در اکتشاف نفت در خاک لبنان همکاری می کند.

سیام**۲۰۲۶**۹۱۹۰** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۰۷۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.